این هم یکی از امتیازهای ویژه منطقه۹ تهران است که در دل خود دو فرهنگسرای فعال و پویا دارد و شهروندان از همه گروه‌های سنی و با هر نوع سلیقه و علاقه می‌توانند نیازهای خود را تامین کنند و به جمع باشگاه مخاطبان دائمی آن بپیوندند.

همشهری آنلاین - مریم قاسمی: لابد کنجکاو شده‌اید که بدانید این فرهنگسراهایی که از آن حرف می‌زنیم کجای تهران قرار گرفته و چه امکاناتی دارد. در این زمینه باید گفت فرهنگسرای رویش در سال ۱۳۸۹ در منطقه ۹ تهران در نزدیکی برج آزادی و فرودگاه مهرآباد تأسیس شد. ساختمان ۴طبقه این فرهنگسرا که در محله مهرآباد جنوبی قرار دارد، مجموعه‌ای فرهنگی با ۴ کلاس آموزشی، نمازخانه و زمین چمن مصنوعی در مجاورت آن است.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

فرهنگسرای رویش مجهز به مرکز مهد، پیش‌دبستانی و دوره‌های آموزشی هنری و صنایع‌دستی است. فرهنگسرای کار و تعاون و کتابخانه طباطبایی، خانه فرهنگ مهرآباد و کتابخانه قیصر امین‌پور، خانه فرهنگ شمشیری، خانه فرهنگ پرواز، خانه فرهنگ ایرانسرا و کتابخانه شهید امیر کاشانی از مراکز تابعه این فرهنگسرا هستند. این فرهنگسرا در بزرگراه فتح، خیابان شهید فراهانی واشقانی (یخچال)، کوچه شهید وادی‌زاده قرار گرفته است.

فرهنگسرای کار و تعاون نیز از بهمن ماه سال ۱۳۸۰ در منطقه۹ تهران با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، مشاوره حقوقی، خانواده و مشاوره کسب و کار آغاز به کار کرد. در ساختمان ۴طبقه این مجموعه ۱۶۰۰‌مترمربعی، ۷ فضای آموزشی قرار دارد. دارالقرآن ریحانه‌النبی(س)، کتابخانه علامه طباطبایی(ره)، خانه مشاوره افق و باشگاه فرهنگی-ورزشی جوانمردان از امکانات این فرهنگسراست.

در دارالقرآن این فرهنگسرا دوره‌های آموزشی علوم قرآنی برگزار می‌شود که شامل آموزش مفاهیم، ترتیل، روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم برای تمام گروه‌های سنی است. باشگاه فرهنگی-ورزشی جوانمردان این مجموعه در طبقه زیرین ساختمان و دارای باشگاه ورزشی مجهز و رشته‌های آموزشی کاراته، ژیمناستیک، تکواندو و دفاع شخصی است. این فرهنگسرا در بزرگراه یادگار امام(ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، شماره ۷۶ واقع شده است.

برچسب‌ها