بر اساس معیارها اعلام‌شده از سوی انجمن علمی مطالعات صلح ایران، موسسه خیریه دارالاکرام، حامی آموزش بیش از ٧ هزار و ۵٠٠ دانش‌آموز بااستعداد فاقد سرپرست موثر از سراسر کشور از سوی این نهاد، در میان ٦ خیریه برتر کشور جای گرفت.

همشهری آنلاین - بهاره خسروی :بر اساس مطالعات و پژوهش‌های انجام شده در انجمن مطالعات و پژوهش‌های انجمن علمی صلح ایران، شاخص‌ها و معیارهایی جهانی برای تایید ارتباط دوسویه میان خیر و صلح وجود دارد؛ چرا که همه‌ فعالیت‌های انسانی و اخلاقی را پوشش می‌دهند. دکتر«مصطفی میر احمدی زاده» مدیر عامل موسسه خیریه‌دار الاکرام، با بیان مطلب ادامه داد:«موسس دارالاکرام که از طریق فضای مجازی و آنلاین در حوزه ترویج فرهنگ مهربانی و فعالیت می‌کند و در کنار توجه به امور خیریه در زمین نهادینه کردن فرهنگ صلح و دوستی میان همه افراد به‌ویژه افراد تحت حمایت قدم‌های اثرگذاری برداشته است. »

به گفته میر احمدی هر کار داوطلبانه‌ که از سوی افراد توانمند به نفع افراد مستمند انجام شود و شکاف‌های اجتماعی را کم ‌کند و برای تحقق عدالت اجتماعی و دستاوردی صلح‌طلبانه باشد کار خیر تلقی می‌شود؛ کاری انسانی و اخلاقی فراتر از دین، مذهب، قومیت، نژاد و ملیت و سیاست است.

او همچنین به رویکرد موسسات خیریه در کل دنیا اشاره دارد و می‌گوید:« موسسات خیریه در سراسرِ دنیا در حوزه‌های مختلفی مثل بهداشت و درمان، توزیع پول و کالا، عمران و مدرسه‌سازی، سرپرستی و نگهداری، آموزش، پژوهش، مشاوره، توان‌یابی و بازپروری، معلولان جسمی و حرکتی و بازپروری معتادان فعالیت می‌کنند. همچنین هر اقدام از جمله ایجاد صلح و دوستی، کم‌کردن شکاف‌ها و گسست‌ها در ابعاد گوناگون و نیز ایجاد اشتغال و کارآفرینی از اقدامات خوب خیریه‌ای و هویت‌بخشی و کرامت‌بخشیدن نیز بخش مهم رویکرد دینی در امور خیریه‌ای محسوب می‌شود.»

دکترمیر احمدی خدمات امروزی خیریه‌ها را فراتر از سطح کمک به انسان‌ها عنوان می‌کند و دراین‌باره توضیح می‌دهد : «امروزه دامنه خدمات خیریه‌ای از سطح انسانی فراتر رفته است و شامل حیوانات و طبیعت هم می‌شود. با ظهور اینترنت فعالیت موسسات خیریه گسترده‌تر شد به طوری که امکان ارسال کمک‌های نقدی آنلاین، آگاهی از پروژه‌ها و فعالیت خیریه‌ها به‌صورت روزانه، مشاهده شرایط زندگی افراد تحت حمایت و همچنین شرکت در فعالیت‌های خیریه به‌صورت آنلاین نیز ایجاد شد که این امر در دوران پساکرونایی در بهبود ارائه خدمات سازمان‌های مردم‌نهاد موثر واقع شد. »

مدیر عامل موسسه خیریه دارالاکرام در پایان اعلام کرد که این موسسه در کنار موسسه‌ خیریه بهنام دهش‌پور، محک، زنجیره امید، طلوع مهرعلی، وفاق سبز علوی، نیلوفر آبی، چترا و انجمن‌ام اس عنوان یکی از موسسات برتر خیریه کشور به خود اختصاص داد.