بر اساس معیارها اعلام‌شده از سوی انجمن علمی مطالعات صلح ایران، موسسه خیریه دارالاکرام، حامی آموزش بیش از ٧ هزار و ۵٠٠ دانش‌آموز بااستعداد فاقد سرپرست موثر از سراسر کشور از سوی این نهاد، در میان ٦ خیریه برتر کشور جای گرفت.

بهاره خسروی

همشهری آنلاین - بهاره خسروی :بر اساس مطالعات و پژوهش‌های انجام شده در انجمن مطالعات و پژوهش‌های انجمن علمی صلح ایران، شاخص‌ها و معیارهایی جهانی برای تایید ارتباط دوسویه میان خیر و صلح وجود دارد؛ چرا که همه‌ فعالیت‌های انسانی و اخلاقی را پوشش می‌دهند. دکتر«مصطفی میر احمدی زاده» مدیر عامل موسسه خیریه‌دار الاکرام، با بیان مطلب ادامه داد:«موسس دارالاکرام که از طریق فضای مجازی و آنلاین در حوزه ترویج فرهنگ مهربانی و فعالیت می‌کند و در کنار توجه به امور خیریه در زمین نهادینه کردن فرهنگ صلح و دوستی میان همه افراد به‌ویژه افراد تحت حمایت قدم‌های اثرگذاری برداشته است. »

به گفته میر احمدی هر کار داوطلبانه‌ که از سوی افراد توانمند به نفع افراد مستمند انجام شود و شکاف‌های اجتماعی را کم ‌کند و برای تحقق عدالت اجتماعی و دستاوردی صلح‌طلبانه باشد کار خیر تلقی می‌شود؛ کاری انسانی و اخلاقی فراتر از دین، مذهب، قومیت، نژاد و ملیت و سیاست است.

او همچنین به رویکرد موسسات خیریه در کل دنیا اشاره دارد و می‌گوید:« موسسات خیریه در سراسرِ دنیا در حوزه‌های مختلفی مثل بهداشت و درمان، توزیع پول و کالا، عمران و مدرسه‌سازی، سرپرستی و نگهداری، آموزش، پژوهش، مشاوره، توان‌یابی و بازپروری، معلولان جسمی و حرکتی و بازپروری معتادان فعالیت می‌کنند. همچنین هر اقدام از جمله ایجاد صلح و دوستی، کم‌کردن شکاف‌ها و گسست‌ها در ابعاد گوناگون و نیز ایجاد اشتغال و کارآفرینی از اقدامات خوب خیریه‌ای و هویت‌بخشی و کرامت‌بخشیدن نیز بخش مهم رویکرد دینی در امور خیریه‌ای محسوب می‌شود.»

دکترمیر احمدی خدمات امروزی خیریه‌ها را فراتر از سطح کمک به انسان‌ها عنوان می‌کند و دراین‌باره توضیح می‌دهد : «امروزه دامنه خدمات خیریه‌ای از سطح انسانی فراتر رفته است و شامل حیوانات و طبیعت هم می‌شود. با ظهور اینترنت فعالیت موسسات خیریه گسترده‌تر شد به طوری که امکان ارسال کمک‌های نقدی آنلاین، آگاهی از پروژه‌ها و فعالیت خیریه‌ها به‌صورت روزانه، مشاهده شرایط زندگی افراد تحت حمایت و همچنین شرکت در فعالیت‌های خیریه به‌صورت آنلاین نیز ایجاد شد که این امر در دوران پساکرونایی در بهبود ارائه خدمات سازمان‌های مردم‌نهاد موثر واقع شد. »

مدیر عامل موسسه خیریه دارالاکرام در پایان اعلام کرد که این موسسه در کنار موسسه‌ خیریه بهنام دهش‌پور، محک، زنجیره امید، طلوع مهرعلی، وفاق سبز علوی، نیلوفر آبی، چترا و انجمن‌ام اس عنوان یکی از موسسات برتر خیریه کشور به خود اختصاص داد.

کد خبر 753205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha