همشهری آنلاین: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت پروانه وایمکس - خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم - هفته‌ آینده طی مراسمی ابلاغ می‌شود.

محمود خسروی - معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: پرونده‌های برندگان مزایده وایمکس تکمیل شده است و در حال آماده کردن پروانه‌های برندگان هستیم.

وی با بیان اینکه در تمام استان‌ها حداقل یک برنده وجود دارد، یادآور شد: در استان‌های بزرگ، دو برنده هستند که البته در استان اصفهان سه برنده انتخاب شده است؛ مدت زمان پروانه شش سال بوده و تا پنج سال نیز قابل تمدید است.

گفتنی است وایمکس (wimax) سیستم ارتباطی و دیجیتالی بی‌سیم و جایگزینی مناسب برای شبکه‌های بی‌سیم نواحی شهری محسوب می‌شود و امکان دستیابی به بی‌سیم باند پهن را فراهم می‌سازد.

از این فن‌آوری به‌عنوان وسیله‌ای برای افزایش سرعت باند پهن در مناطقی که از نظر اقتصادی با مشکل روبه‌رو هستند استفاده و گزینه مناسبی نسبت به دیگر گزینه‌های موجود در کشورهای در حال توسعه به‌عنوان فن‌آوری ارزان‌تر جهت راه‌اندازی شبکه‌های اینترنت پرسرعت، محسوب می‌شود