همشهری آنلاین: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت پروانه وایمکس - خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم - هفته‌ آینده طی مراسمی ابلاغ می‌شود.

محمود خسروی - معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: پرونده‌های برندگان مزایده وایمکس تکمیل شده است و در حال آماده کردن پروانه‌های برندگان هستیم.

وی با بیان اینکه در تمام استان‌ها حداقل یک برنده وجود دارد، یادآور شد: در استان‌های بزرگ، دو برنده هستند که البته در استان اصفهان سه برنده انتخاب شده است؛ مدت زمان پروانه شش سال بوده و تا پنج سال نیز قابل تمدید است.

گفتنی است وایمکس (wimax) سیستم ارتباطی و دیجیتالی بی‌سیم و جایگزینی مناسب برای شبکه‌های بی‌سیم نواحی شهری محسوب می‌شود و امکان دستیابی به بی‌سیم باند پهن را فراهم می‌سازد.

از این فن‌آوری به‌عنوان وسیله‌ای برای افزایش سرعت باند پهن در مناطقی که از نظر اقتصادی با مشکل روبه‌رو هستند استفاده و گزینه مناسبی نسبت به دیگر گزینه‌های موجود در کشورهای در حال توسعه به‌عنوان فن‌آوری ارزان‌تر جهت راه‌اندازی شبکه‌های اینترنت پرسرعت، محسوب می‌شود

کد خبر 75943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز