گروه دانش - حمید ضیایی پرور: سبیت امسال دنیای خلق واژه‌های جدید در عرصه آی تی بود.

این فقط مدیران نمایشگاه سبیت نبودند که با خلق واژه وبسایتی webciety (جامعه مبتنی بر وب) برای نمایشگاه امسال مفهوم جدیدی را وارد ادبیات‌ آی تی کردند، بلکه مدیران اینتل- غول سازنده پروسسور جهان- نیز در کلیپ‌ها، فروم‌ها و اطلاعیه‌های مطبوعاتی واژه جدیدی را به کار بردند که می‌توان از آن به‌عنوان اینترنت همراه یا «اینترنت جای داده شده»Embedded Internet نام برد.

البته پیش‌تر نیز مفهوم «اینترنت چیزها» از سوی صاحب‌نظران مطرح شده بود. به گفته اینتل طی 30 سال گذشته یعنی از سال 1978 تا سال 2008 تکنولوژی فقط توانسته 5 میلیارد ابزار هوشمند متصل به اینترنت را فراهم کند در حالی که پیش‌بینی می‌شود این رقم با رشدی شتابان تا سال 2015 یعنی 6 سال دیگر به عدد خیره‌کننده 15میلیارد ابزار متصل به اینترنت برسد.

عناصر و عوامل اصلی شکل‌گیری چنین تحولی توسعه دهندگان اینترنت Developers، سخت افزارهای جدید و نرم افزارهای مختلف خواهند بود. با رشد سرسام آور این شبکه‌ها، جهان به سوی کوچک‌تر شدن پیش می‌رود؛ به‌گونه‌ای که تمامی وسایل اطراف ما از طریق زیرساخت‌های ارتباطی باند پهن به هم متصل خواهند شد.

صنعت و کارخانجات، وسایل حمل‌ونقل، خدمات اداری و حکومتی و نظامی، فروشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، فعالیت‌های بانکداری، پزشکی، خرید الکترونیک، بانکداری الکترونیک و کارت‌های اعتباری، سیستم‌های امنیتی، شناسایی، خانه‌های هوشمند، همه و همه متصل به اینترنت همراه خواهند بود. این سرآغاز فصلی نوین در جامعه جهانی است: عصر اینترنت جای داده شده

کد خبر 77065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز