«علی‌محمد کریم‌پور» معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه۱۶ عقیده دارد برای تحقق یک حرکت فرهنگی باید از خودمان شروع کنیم. برای همین است که در بازدیدهای میدانی از محله‌ها فقط از دوچرخه استفاده می‌کند و کارشناسان حوزه و نواحی را هم به این کار تشویق می‌کند.

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : کریم‌پور هدف اصلی از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در سفرهای کوتاه درون‌شهری و محله‌ای عنوان می‌کند و عقیده دارد که استفاده از دوچرخه به‌عنوان یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا و ترافیک تهران است که علاوه بر این باعث کاهش مصرف سوخت و انژی می‌شود.

بازدیدهای میدانی معاون ترافیک منطقه۱۶ با دوچرخه از محله‌ها مورد توجه ساکنان و حتی معتمدان محلی  قرار گرفته، به گونه‌ای که آنها نیز با دوچرخه همراهی‌شان می‌کنند و از این کار لذت می‌برند. کریم‌پور، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه۱۶ تاکید می کند که به منظور فرهنگ‌سازی تغییر عادت ترافیکی در شهر تهران و استفاه شهروندان از دوچرخه، باید هریک از ما حداقل در بازدیدهای میدانی خود از این وسیله نقلیه سبک و ارزان استفاده کنیم.»

بازدید کریم‌پور این هفته با همراهی «منوچهر جواهری» شهردار ناحیه۳ شهرداری منطقه۱۶، حیدری، رئیس اداره نظارت و اجرای معاونت ترافیک، بیرانوند، معاون ناحیه ۳ و مدیران معاونت ترافیک و ناحیه۳ انجام شد. در جریان این بازدید از محله های ناحیه۳ تدابیر و راهکارهای لازم جهت احیاء و اتصال مسیر دوچرخه و اجرای کانال عابر پیاده در تقاطع ۲۱ متری بعثت و ابریشم، اصلاح هندسی تقاطع بادلو و صالحی، میدان عشورا و اصلاح قوس راستگرد تقاطع عباسی و کنارگذر زیرگذر ضربعلی زاده، چشمک‌زن کردن چراغ راهنمای جمشید سید و... ارائه شد.

برچسب‌ها