گروه حوادث: زن خدمتکار که بعد از تهیه کلید یدکی، نقشه سرقت از خانه کارفرمایش را طراحی کرده بود، بعد از یکسال انتظار، شبانه قدم به خانه این مرد گذاشت و همه اموالش را به سرقت برد.

ماجرای این سرقت با شکایت مرد ثروتمندی در کرج فاش شد. این مرد مدعی بود زمانی که وی در یک میهمانی شبانه به سر می‌برد، افراد ناشناس وارد خانه‌اش شده و همه اموال او را به سرقت برده‌اند.

بعد از اظهارات این مرد، گروهی از ماموران برای بررسی موضوع عازم محل سرقت که یک خانه ویلایی در کرج بود، شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد سارق یا سارقان با اطلاع از نبود صاحبخانه و داشتن کلید در ورودی، وارد خانه شده و در مدت کوتاهی دست به سرقت پول‌های نقد، طلاجات و لوازم با ارزش زده‌اند.

با شروع تحقیقات پلیسی، ردیابی‌ها برای دستگیری عاملان این سرقت آغاز شد و کارآگاهان در جریان تحقیقات انجام شده از صاحبخانه و اعضای خانواده‌اش متوجه شدند که یکسال قبل زن میانسالی به‌عنوان خدمتکار در این خانه مشغول به کار بوده است، اما چند ماهی است که وی دیگر در آنجا کار نمی‌کند.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد سارقان با استفاده از کلید یدکی وارد خانه شده‌اند و از طرفی احتمال می‌رفت زن خدمتکار سارق این خانه ویلایی باشد، ردیابی‌ها برای شناسایی وی آغاز شد.

مدتی بعد کارآگاهان با انجام کارهای اطلاعاتی رد این زن را در یکی از شهرک‌های اطراف کرج به دست آوردند و با دریافت دستور قضایی وارد خانه این زن خدمتکار شدند.

در حالی که این زن مدعی بود در ماجرای سرقت نقشی نداشته است، ماموران در بازرسی خانه وی مقداری از طلاجات مسروقه را کشف و این زن را دستگیر کردند.

متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی‌ها به سرقت از خانه مرد ثروتمند اعتراف کرد و مدعی شد: از یکسال قبل در خانه مرد ثروتمند به‌عنوان خدمتکار کار می‌کردم تا اینکه یک شب وقتی برای نگهداری از بچه‌ها در خانه مانده بودم نقشه سرقت به سرم زد.

به همین خاطر کلید یکی از اعضای خانواده را به بهانه‌ای برداشتم و از روی آن یک کلید یدکی تهیه کردم و به انتظار فرصت مناسبی برای سرقت نشستم. بعد از گذشت یکسال، درحالی‌که دیگر به خانه این مرد نمی‌رفتم و از نظر مالی با مشکل مواجه شده بودم تصمیم گرفتم نقشه سرقت را عملی کنم.

روز حادثه وقتی از دوستانم شنیدم که مرد ثروتمند و اعضای خانواده‌اش برای شرکت در یک میهمانی خانه را ترک کرده‌اند، خودم را به آنجا رساندم و با استفاده از کلید یدکی وارد خانه شدم. 

از آنجا که از محل نگهداری جواهرات و پول‌ها خبر داشتم، یک راست به آنجا رفتم و بعد از سرقت متواری شدم تا اینکه ماموران متوجه ماجرا شده و مرا دستگیر کردند.

سرهنگ ناصر اصلانی-  فرمانده انتظامی شهرستان کرج-  با اعلام این خبر گفت: بعد از اعترافات زن خدمتکار، اموال کشف شده از وی به مالباخته بازگردانده شد و متهم با قرار قانونی روانه زندان شد.

وی همچنین با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و استخدام خدمتکار از سوی برخی از خانواده‌ها، از شهروندان خواست درصورت استخدام خدمتکار به مراکز خدماتی که دارای پرونده ثبت هستند مراجعه کنند و از ورود افراد غریبه به خانه‌شان جلوگیری کنند.