جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

گروه حوادث: راز مادر و دختر سارق، زمانی فاش شد که آنها قصد داشتند برای دومین بار از یک طلافروشی سرقت کنند

این دو متهم که تا‌کنون به طلافروشی‌های زیادی در پایتخت دستبرد زده‌اند، به بهانه خرید طلا، وارد مغازه می‌شدند و بعد از آن، نقشه سرقت را عملی می‌کردند.

26 بهمن‌‌ماه امسال، مادر و دختری برای خرید طلا به یک طلافروشی در خیابان کریمخان‌زند رفتند اما به محض ورود به مغازه، مالک طلافروشی هر دوی آنها را شناخت.

مرد طلافروش که متوجه شده بود این مادر و دختر چند ماه قبل با ورود به مغازه‌اش، یک گردنبند با ارزش به سرقت برده بودند، بلافاصله در مغازه را قفل کرد و ماجرا را به پلیس اطلاع داد.

چند دقیقه بعد با حضور ماموران کلانتری 105 سنائی در محل، هر دو زن سارق دستگیر و برای تحقیقات به اداره 17 پلیس آگاهی تهران انتقال یافتند.

ما بی‌گناهیم

در حالی که  متهمان مدعی بودند مالک طلافروشی دروغ می‌گوید و آنها مرتکب هیچ سرقتی نشده‌اند، ماموران متوجه شدند این مادر و دختر از ابتدای امسال به اتهام سرقت از طلافروشی‌های پایتخت، تحت تعقیب پلیس هستند و حتی عکس آنها در بین عکس مجرمان تحت تعقیب به چشم می‌خورد.

با مشخص شدن این موضوع، بازجویی از متهمان آغاز شد و آنها وقتی متوجه شدند هنگام سرقت از طلافروشی‌ها، دوربین‌های مداربسته، عکس و تصویر آنها را ثبت کرده‌اند، مجبور به بیان حقیقت شدند.

زن میانسال در اعترافات خود گفت: من و دخترم از ابتدای امسال به بهانه خرید طلا به طلافروشی‌های مختلف می‌رفتیم و دست به سرقت از این مغازه‌ها می‌زدیم.

وی ادامه داد: بعد از ورود به طلافروشی، دخترم با انتخاب جواهرات مختلف شروع به امتحان کردن آنها می‌کرد و وقتی طلافروش حواسش پرت می‌شد و حساب طلاهایی که در اختیارمان قرار داده بود از دستش در می‌رفت، من تعدادی از آنها را سرقت می‌کردم.

چون این کار را با ترفندی شبیه تردستی انجام می‌دادم، مالک طلافروشی متوجه سرقت نمی‌شد و بعد از آن، من و دخترم با این بهانه که طلاها را پسند نکرده‌ایم، مغازه را ترک می‌کردیم. بعد از رفتن ما، مالباخته‌ها هنگام برگرداندن طلاها به پشت ویترین، متوجه ناپدید شدن تعدادی از آنها می‌شدند اما در آن زمان ما فرار کرده بودیم و آنها نمی‌توانستند ردی از ما پیدا کنند.

با اعتراف این مادر و دختر به 8فقره سرقت به ارزش 5 میلیون تومان، بازپرس دادسرای ناحیه 6تهران هر دو متهم را بازداشت و برای تحقیقات بیشتر در اختیار اداره آگاهی قرار داد.

رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد این دو متهم در چند مورد که برای سرقت دوباره به یک طلافروشی رفته بودند، از سوی مالک مغازه شناسایی شده بودند اما با خواهش و التماس یا پرداخت پول طلاهایی که قبلا به سرقت برده بودند، بدون آنکه به پلیس تحویل داده شوند آزاد شده بودند.

وی ادامه داد: گذرنامه این مادر و دختر نیز نشان می‌دهد که آنها چندین بار به ترکیه سفر کرده‌اند و این احتمال وجود دارد که آنها طلاهای مسروقه را در این کشور به فروش رسانده باشند.

رئیس پلیس آگاهی تهران همچنین از افرادی که با این شگرد از آنها سرقت شده است خواست برای شناسایی متهمان به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند

کد خبر 76594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز