تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۵

گروه شهری: 64 پروژه عمرانی شهری با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در منطقه 20 افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

شهردار منطقه 20 با اعلام این خبر تاکید کرد: در راستای افزایش سرانه‌های خدمات شهری و تبدیل شهرری به منطقه‌ای برخوردار و رو به توسعه همه جانبه، 64 پروژه عمرانی، ترافیکی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و فضای سبز عمومی با صرف هزینه‌ای بالغ بر 454 میلیارد ریال اجرا شده و آماده بهره‌برداری است.

علی محمدنژاد، با بیان این مطلب که آلودگی هوا و ترافیک سنگین از جمله مشکلات شهر تهران به شمار می‌آید، بر ضرورت استاندارد‌سازی‌ و تقویت ناوگان حمل‌ونقل و مهندسی ترافیکی تاکید کرد و افزود: همزمان با اجرای صدها پروژه اصلاح هندسی معابر و افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی و ساماندهی آنها، ساختمان اداره راهنمایی و رانندگی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود با تحقق این مهم، گام‌های مؤثری در ایمن‌سازی‌ ترافیک جنوب تهران برداشته شود.

محمدنژاد اظهار داشت: پایانه تاکسیرانی ایستگاه متروی شهر ری، پل مکانیزه عابر پیاده مقابل ایستگاه متروی جوانمرد قصاب، پل عابر پیاده در تقاطع خیابان فدائیان اسلام و خیابان پروین اعتصامی، اصلاح هندسی و ساخت میدان صفائیه و ساخت دوربرگردان‌های میدان نماز از جمله پروژه‌های ترافیکی و حمل‌ونقل به شمار می‌آید که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

محمد نژاد با تاکید بر این مطالب که افزایش سرانه خدمات شهری به‌ویژه سرانه فضای سبز در اولویت برنامه‌های راهبری منطقه20 در سال‌جاری قرار داشته، یادآور شد: 23 پروژه خدماتی و فضای سبز اجرا شده که امیدواریم با بهره‌برداری از آنها، فضاهای مناسبی برای گذران اوقات فراغت شهروندان و نیز ایجاد زیبایی‌های بصری و کمک به کاهش آلودگی هوا به‌وجود آید.

وی ادامه داد: به‌رغم اینکه سرانه فضای سبز عمومی طی سالیان اخیر، افزایش چشمگیری داشته است، ساخت بوستان‌های محله‌ای و ناحیه‌ای که دارای مزیت‌های چند وجهی از جمله اجتماعی، فرهنگی است مد نظر قرار گرفت و در این راستا 6 بوستان رشکان، شفق، معراج1 و 2، بهار آزادی و دستواره ساخته شد.

به گفته شهردار منطقه 20، با ساخت بوستان‌های محله‌ای، ناحیه‌ای و منطقه‌ای، شهروندان به آرامش نسبی می‌رسند و نتیجه مطالعات میدانی نشان می‌دهد شمار مراجعه آن دسته از شهروندانی که از این قبیل بوستان‌ها استفاده می‌کنند به مراکز درمانی و پزشکی از افت معناداری برخوردار شده است.

همچنین این قبیل بوستان‌ها سبب آشنایی بیشتر شهروندان با فرهنگ فضای سبز شده و در عین حال هزینه نگهداری بوستان‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و مدیریت شهری، منابع مالی صرفه جویی شده را صرف ارتقای امور خدماتی می‌کند و نیز بستر و زمینه واگذاری مدیریت فضای سبز عمومی به شهروندان فراهم می‌شود.

شهردار منطقه 20 با تاکید برشاخصه‌های زیست‌محیطی و اجرای آن‌که براساس برنامه زمان‌بندی شده، ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه‌ها در حقیقت می‌توان اذعان داشت که شهرری به منطقه‌ای برخوردار تبدیل شده و فاصله پایین و بالای شهر از بین رفته وفضای مناسبی برای زندگی شهروندان به وجودآمده است.