مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی شهرداری تهران از تحقق 94 درصدی اعتبارات شهرداری در سال گذشته خبر داد و گفت : این رقم تحقق در مقایسه با بودجه دستگاه‌های دولتی بسیار بهتر بوده و دلیل آن نیز تلاش شهرداری برای کسب درآمد بوده است.

به گزارش سما، دکترمحمد هادی ایازی یکشنبه (13 اردیبهشت) در ضیافت شامی که با حضور خبرنگاران به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات درباغ هنر ایران برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت طرح جامع ترافیک تهران گفت: با حضور رئیس جمهور و شهردار تهران جلسات متعددی برگزار شد و طرح جامع ترافیک مورد بررسی قرار گرفت و شورای عالی ترافیک موظف شد تا طرح را بررسی کند و به شهرداری تهران ابلاغ کند .

مونوریل در اولویت نیست

سخنگوی شهردار تهران افزود : در طرحی که به شهرداری ابلاغ شد ، به جای 2 خط مترو ، مونوریل دیده شده بود واین اشکال در این طرح وجود دارد و قرار است در این ارتباط جلسه‌ای با شورای اسلامی شهر تهران برگزار کنیم و در نهایت نقطه نظرات را به شورای عالی ترافیک اعلام خواهیم کرد.

ایازی خاطر نشان کرد: با توجه به اولویت‌های طرح، به فرض اینکه به مونوریل نیز پرداخته شود، این کار در اولویت این طرح قرار ندارد.

سخنگوی شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اظهارات وزیر آموزش و پرورش که میزان بودجه عمرانی از سوی شهرداری به آموزش و پرورش را کم و پرداخت آن را با منت عنوان کرده است، گفت: با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یکی از نهادهای است که باید از سوی دولت به شهرداری تهران واگذار شود مجلس این کار را در دستور کار خود قرار داده و جلساتی نیز در این زمینه با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان شهرداری تهران برگزار شده است که چه بخش‌هایی از آموزش و پرورش و در چه سطوحی به شهرداری تهران واگذار شود و در این راستا مقرر شد تا برای رسیدن به نتیجه مطلوب جلسات دیگری برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه همه ساله شهرداری تهران در ایام تابستان در مدارس کارهای عمرانی انجام می‌دهد ، گفت: همچنین برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان از دیگر اقدامات شهرداری تهران برای مدارس شهر تهران بوده است.

ایازی افزود: برابر قانون شهرداری تهران بر اساس عوارضی که از شهروندان دریافت می‌کند باید به آموزش و پرورش کمک کند و در بودجه امسال شورای اسلامی شهر تهران نیز هیچ وظیفه‌ای برای دادن اعتبار عمرانی به مدارس در نظر گرفته نشده است و اگر اعتباری نیز داده می‌شود از طریق ماده 17 است که مربوط به بازسازی مدارس است و به طور کلی شهرداری از نظر قانونی هیچ الزامی ندارد.

96 درصد برج میلاد آماده شده است

 وی درپاسخ به سوال دیگری در مورد در مورد وضعیت برج میلاد و زمان بهره برداری کامل آن گفت: سالن همایش‌های برج میلاد سال گذشته افتتاح شد و همان زمان اعلام کردیم بین زمان افتتاح تا بهره ‌رداری فاصله زمانی وجود دارد.

سخنگوی شهردار تهران با اشاره به اینکه اشکالاتی هم در کار وجود دارد ، گفت: رستوران گردان و VIP و تجهیزات سایر قسمت‌های باقی مانده مربوط به مخابرات و صدا سیما و امکانات فنی آن در حال نصب است و بخش‌های دیگر برج باید توسط پیمانکاران تجهیز شود.

ایازی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم برج میلاد تابستان امسال به بهره برداری برسد و بر اساس زمان بندی اعلام شده برج آماده می‌شود .

وی با اشاره به اینکه 96 درصد از برج میلاد تاکنون آماده شده است، گفت: 4 درصد باقی مانده نیز تجهیزات است که بزودی تکمیل می‌شود و اشکالات مربوط به محوطه نیز پس از تجهیز سایر قسمت‌ها برطرف می‌شود.

سخنگوی شهردار تهران به بودجه 47 میلیاردی در نظر گرفته شده برای برج میلاد در سال جاری اشاره کرد و گفت: بخشی از بودجه برای پرداخت بدهی پیمانکاران و بخش دیگر برای خود برج و محوطه سازی آن است.

موسسه مالی اعبتاری شهر بانک عامل شهرداری

وی در پاسخ به سوالی درمورد معرفی بانک عامل شهرداری و فروش اوراق مشارکت شهرداری تهران گفت: بانک عامل این کار احتمالاً موسسه مالی اعتباری شهر است که ظرف 48 ساعت آینده به بانک مرکزی اعلام خواهیم کرد تا بتوانیم بزودی کار را آغاز کنیم.

سخنگوی شهردار تهران گفت: قرار بود 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی بافت فرسوده به فروش برسد که فقط با 400 میلیارد تومان آن موافقت شده است.

ایازی درباره بدهی شهرداری به پیمانکاران نیز گفت: برخی از مطالبات پیمانکاران به سال‌های بعد موکول می‌شود مهم این است که پیش‌بینی اعتبار کنیم و بدهی‌ها را پرداخت کنیم و در این زمینه مشکلی وجود ندارد .

به گفته سخنگوی شهردار تهران، امسال 500 میلیارد تومان بودجه برای این کار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سال گذشته 94 درصد از مجموع سقف اعتباری پیش‌بینی شده محقق شد که در مقایسه با بودجه دستگاه‌های دولتی وضعیت بسیار بهتر بود و دلیل آن نیز تلاش شهرداری برای کسب درآمد بوده است .

سخنگوی شهرداری تهران درباره کاندید شدن شهردار تهران در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: دکتر قالیباف بارها اعلام کرده است که در این دوره از انتخابات کاندیدا نمی‌شود و درمصاحبه‌ای که با خبرگزاری مهر نیز داشتند به این موضوع اشاره کردند.

ایازی به چکه کردن برج میلاد از سوی برخی از رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: این روزها با بداخلاقی‌هایی از سوی برخی از دوستان مواجه هستیم. اگر برخی از دوستان  در مورد موضوعی سوال دارند، موضوع را مطرح و ما هم پاسخ می‌دهیم و آن‌ها می‌توانند پاسخ درست را منعکس کنند .

سخنگوی شهردار تهران در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات شهرداری درباره کارتن خواب‌ها هم گفت: سال گذشته هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته و اعتبار لازم نیز فراهم شده بود.

95 درصد پروژه‌های شهری عملیاتی است

ایازی در پاسخ به سوالی در مورد توقف برخی پروژه‌های شهری اظهار کرد: در تونل توحید بالغ بر سه هزار نفر در سه شیفت کار می‌کنند و برخی پروژه‌های دیگر نیز مانند بزرگراه شهید باکری و شهید زین‌الدین در حال اجراست .

وی افزود: برای فاز دو برج میلاد نیز با سرمایه گذار مذاکره شده است، اما به هر حال پروژه‌هایی که سرمایه گذاری زیادی می‌طلبد، هم برای شهرداری و هم سرمایه گذار حساسیت دارد و خوشبختانه بالغ بر 95 درصد پروژه‌های تهران عملیاتی است و تعویق برخی پروژه‌ها به دلیل برخی مشکلات نیز طبیعی است و به معنی تعطیلی آنها نیست.

ایازی در مورد برنامه‌های شهرداری در ساخت و سازها با توجه به رکود قیمت مسکن گفت: به طور کلی در بودجه سال 88، از محل عوارض مسکن برای شهرداری 1830 میلیارد اعتبار پیش‌بینی شده است که امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته محقق شود.

وی افزود: کار عمده‌ای که برای امسال پیش‌بینی کردیم مشارکت با بخش خصوصی است که به طور جدی آغاز شده است .

سخنگوی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: در سال 87، حجم پروژه‌های سازمان سرمایه گذاری نسبت به سال قبل آن که با با مشارکت بخش خصوصی است ، 17 برابر بوده و این حجم سرمایه گذاری نوید کارهای بسیار گسترده‌ای را در سطح شهر می‌دهد که با توجه به ادغام شرکت سرمایه گذاری شهر و سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران، امیدواریم در سال 88، تحول جدی در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی صورت گیرد .

ایازی همچنین در مورد انتصاب معاون جدید هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری گفت: آقای عسگری آزاد که سابقا در سازمان برنامه و بودجه فعالیت داشتند جانشین دکتر واعظ مهدوی شده‌اند.

کد خبر 80564

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز