مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: معاون مالی و اداری شهردار تهران اعلام‌کرد:

تبدیل تعاونی اعتباری به مؤسسه مالی و اعتباری شهر با موافقت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیش‌زمینه‌ای مهم برای تحقق رؤیای دیرینه شهرداری‌ها برای داشتن یک بانک است.

محمد پورزرندی، با اشاره به برخی از مهم‌ترین اقدامات معاونت مالی و اداری شهرداری تهران در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در سال 87 حسابداری تعهدی و بودجه عملیاتی برای نخستین بار در شهرداری تهران اجرایی و گام‌های مهمی به سمت شفاف‌سازی نظامات مالی برداشته شد؛

به‌طوری که این مسئله با انتشار صورت‌های مالی به‌صورت ماهانه، تمامی عملیات مالی در شهرداری اعم از هزینه‌ها و درآمدها را در اختیار شهروندان تهران و صاحب‌نظران مسائل اقتصادی قرار می‌دهد تا همگان به راحتی بتوانند در این باره به اظهار نظر بپردازند.

وی ادامه داد: اجرای حسابداری تعهدی باعث شد تا تحول شگرفی در نظامات مالی شهرداری تهران به وقوع بپیوندد و در راستای چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مبارزه با فساد، گام‌های عملی در این مورد با موفقیت برداشته شد.

معاون مالی و اداری شهردار تهران با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «اصلاح الگوی مصرف» از سوی مقام معظم رهبری افزود: معاونت مالی و اداری گام‌های مهمی را برای عملی کردن این مهم برداشته است؛

چرا که به خوبی کاهش هزینه‌ها در حساب‌های شهرداری قابل مشاهده خواهد بود. پس از اینکه حساب‌های شهرداری تهران ساماندهی شد، قراردادی با یک شرکت اروپایی، راه را برای رتبه‌بندی کردن شهرداری تهران فراهم کرد که پس از طی مرحله بررسی‌های این شرکت اروپایی، شهرداری تهران صاحب رتبه‌بندی مالی در جهان می‌شود.

به گفته وی، با این رتبه بندی و همچنین امضای شهردار تهران از این پس به راحتی می‌توان برای انجام پروژه‌های عمرانی از هر بانکی در جهان فاینانس و تسهیلات مالی دریافت کرد.

معاون مالی و اداری شهردار تهران یکی دیگر از اقدامات این معاونت در سال گذشته را تهیه  فصلنامه اقتصاد شهر -که به‌زودی منتشر می‌شود- عنوان کرد و یادآور شد: این فصلنامه با هدف گسترش فرهنگ درآمدهای پایدار در شهر و با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می‌شود و می‌تواند کمک‌های خوبی به شهرداری برای دستیابی به درآمدهای پایدار بکند.

پورزرندی یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده موفق در سال گذشته را تبدیل تعاونی اعتباری به مؤسسه مالی و اعتباری شهر با موافقت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و ادامه داد: تحقق این امر، رؤیای دیرینه شهرداری‌ها برای داشتن یک بانک را محقق کرد و البته نقش اعضای شورا و شهردار تهران در این باره بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که این حمایت‌ها ما را برای دستیابی به این مهم دلگرم کرد.

معاون مالی و اداری شهردار تهران خاطر نشان کرد: در سال گذشته با توسعه امکانات و تسهیلات در زمینه‌ مسکن و وام ضروری، پیگیری‌های لازم برای کارکنان شهرداری صورت گرفت که نقطه اوج آن با راه‌اندازی صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران به‌منظور ثروت‌سازی برای این قشر زحمتکش بود.

با رفع مشکلات همکاران در شهرداری تهران تا حد توان در واقع زمینه‌های لازم را برای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع به‌وجود آوردیم.

وی ادامه داد: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، اعتماد عمومی به شهرداری تهران در حالی افزایش یافته که این نهاد عمومی با کنترل عملی هزینه‌های خود گام‌های مثبت و محکمی برخواهد داشت؛ چنان که در بودجه 88 هم مشخص است، هزینه‌های جاری شهرداری افزایش نمی‌یابد.

کد خبر 78235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز