کارگردان‌ها معمولا برای فیلم‌ها دست به ساخت دکورهای آن‌چنانی می‌زنند اما یکی از نکاتی که باعث جذابیت‌های یک فیلم ترسناک می‌شود، استفاده از مکان‌های واقعی است.

به گزارش همشهری آنلاین، در این گزارش با مکان‌هایی آشنا می‌شوید که محبوب‌ترین فیلم‌های ترسناک قرن در آنجا تصویربرداری شده اند.  

  روح نفرینی (Ghostbusters)

یکی از فیلم‌های ترسناک – کمدی مشهور «روح نفرین شده» است. این فیلم به کارگردانی ایوان ریتمن در سال ۱۹۸۴ ساخته شده است. اتفاقات این فیلم در یک آتش‌نشانی رخ می‌دهد. این آتش‌نشانی در منهتن و خیابان ۱۴ شمالی مور قرار دارد  و همان‌طور که در عکس‌ها می‌بینید، آن‌قدر هم ترسناک و مخوف نیست.  

 هالووین (holween)

محال است جزو طرفداران فیلم‌های ترسناک باشید و اسمی از هالووین به گوشتان نخورده باشد. این فیلم که نسخه‌های مختلفی از آن ساخته شده و در شب‌های هالووین به نمایش در آمده است، درباره جوان روانی قاتلی به اسم مایکل مایرز بود. او که دست به قتل خواهر و مادرش هم زده بود در این خانه زندگی می‌کرد. آدرس خانه مایرز خیلی سر راست است؛ پشت یک منطقه تجـــاری در جنوب پاسادنای کالیفرنیا.  

خانه (house)

فیلم «خانه» درباره پسری به اسم راجر کاب است که داستان‌های ترسناک می‌نویسد. او بعد از جنگ ویتنام تصمیم می‌گیرد از خانه عمه اش که اتفاقات ترسناکی در آن رخ می‌دهد، بازدید کند و داستانی درباره ارواح خبیث آن بنویسد. این خانه ارثیه خانوادگی راجر نویسنده کاب است که در محله مونروویا کالیفرنیا قرار دارد.  

 کابوس در خیابان لم (Nightmare on Elm street)

این فیلم  به نویسندگی و کارگردانی وس کراون در سال ۱۹۸۴ ساخته شده و یکی  از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ است که سال گذشته نسخه جدید آن هم به اکران عمومی در آمد. شخصیت اصلی قصه کروگر است که دست به قتل کودکان می‌زند و در محله‌شان کابوس ایجاد می‌کند؛ خانه‌ای که این فیلم در آن به تصویر کشیده شده است، خانه تامپسون است که در شماره ۱۶۶۵ خیابان الم استریت اوهایو قرار دارد.  

شاینینگ(the shining)

معروف‌ترین و ترسناک‌ترین فیلم تاریخ سینمای دنیا تلالو یا شاینینگ است که توسط استنلی کوبریک ساخته شد و با بازی روانی هیجان‌انگیز جک نیکلسون برای همیشه جاودان ماند. این فیلم که در یک کوهستان سرد پر از برف اتفاق می‌افتد، داستان مرد نویسنده‌ای به اسم جک تورنس است که دچار توهم می‌شود و با تبر به جان همسر و پسرش می‌افتد. هتلی که این فیلم در آن تصویربرداری شد در ۴۰ مایلی غربی کوه‌های هود در اورگان پورتلند انگلستان قرار دارد.  

گرگ و میش (twilight)

 سری فیلم‌های گرگ و میش مدتی است که کارش را در سینما آغاز کرده و هر بار توانسته موفقیت جالبی کسب کند. این فیلم پرفروش که تا الان چهار نسخه از آن ساخته شده، اغلب پلان‌هایش را در یک کافه تصویربرداری کرده است. این کافه که اسمش کارور است در بزرگراه ۲۲۴شهر  قرار دارد.  

  سرزمین زامبی‌ها (Zombieland)

«زامبی‌لند» به کارگردانی روین فلیچر داستان زندگی فردی به اسم کلمبوس را به تصویر می‌کشد. او وقتی به زادگاهش می‌رسد متوجه می‌شود همه به جنون زامبی‌ای مبتلا شده‌اند. این فیلم در جایی شبیه جنگل تصویربرداری شده است. خانه‌ای در آتلانتای گرجستان در غرب جاده فری لوکیشن این فیلم ترسناک بود.  

نهنگ (fog)

جان کارپنتر در سال ۱۹۸۰ دست به ساخت فیلم ترسناکی زد که در جایی شبه به جزیره می‌گذشت. تونی زمانی که آماده رفتن به مهمانی می‌شود در جریان جنایتی قرار می‌گیرد که در آن منطقه توسط ارواح در حال رخ دادن است. این فیلم در خلیج آنتونیو در کالیفرنیا به تصویر کشیده شد.  
 

منبع: همشهری سرنخ