همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: مردم ایران در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، با تحریم‌های مختلف دولت‌های غربی و آمریکا روبه‌رو بوده‌اند و در زمان کنونی نیز صدور قطعنامه و تحریم علیه ایران اثری بر آنها ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مصطفی پورمحمدی ظهر امروز (جمعه 19 آبان 1385) در جمع نمازگزاران سمنانی گفت: دولت‌های غربی تصور می‌کنند صدور قطعنامه و تهدید ایران به تحریم، عقب‌نشینی دولتمردان نظام را از مواضع به حق در پیش گرفته شده در معادلات جهانی و مسئله انرژی هسته‌ای به دنبال دارد، اما مردم و مسئولان هرگز از سیاست‌های خود دور نمی‌شوند.

به گفته وی، ملت ایران، این قبیل تحریم‌ها و سیاست‌های یک جانبه گرایانه غرب را تا به حال چندین بار تجربه کرده و این راهکارها در برابر ایستادگی این ملت رشید و مقاوم، رنگ باخته‌ است.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایستادگی و مقاومت ملت ایران در سال‌های پس از انقلاب و قدردانی از این جان‌فشانی‌ها تصریح کرد: نزدیک به 30 سال است که مردم ایران با آگاهی کامل و بینش وسیع در میدان حمایت از نظام اسلامی ایستاده‌اند.

پورمحمدی تأکید کرد: دولت‌های استکباری، هر روزه با اتکا به انواع حربه‌ها و فناوری‌های نوین جهانی می‌کوشند ملت ایران را از نظام و انقلاب دلسرد کنند و جانفشانی‌ و ایستادگی مردم در برابر ابرقدرت‌ها با توجه به تبلیغات گسترده و منفی استکبار، نشان دهنده اوج آگاهی و فهم ملت است.

وی با تأکید بر این که همه دست اندرکاران و مسئولان نظام اسلامی به مردم غیور و رشید ایران افتخار می‌کنند و خدمتگزار آنها هستند، گفت: استقبال مردم استان سمنان از رهبری، عظمت، اخلاص، وفاداری و دینداری ملت را در اوایل انقلاب در یادها زنده کرد و این مردم، قابل تحسین و تقدیرند.

وزیر کشور، رهبری را بهترین نعمت برای هر امتی دانست و گفت: وجود رهبری در هر جامعه‌ای، مطمئناً سلامت مردم آن جامعه را به دنبال خواهد داشت که باید به خوبی از این نعمت پاسداری کرد.