گروه حوادث: کف زن حرفه‌ای بعد از سرقت 450 هزار تومانی از مرد جوان قصد داشت چند خیابان آن‌طرف‌تر نقشه‌اش را دوباره اجرا کند، اما همین اشتباه او باعث شد ماموران وی را دستگیر کنند

جست‌وجوی پلیس برای دستگیری این سارق بین‌المللی، به‌دنبال شکایت مردی آغاز شد که مدعی بود یک مرد خارجی 450 هزار تومان از چک پول‌های او را سرقت کرده است.

«تازه از بانک خارج شده بودم که مردی نزد من آمد. او به زبان انگلیسی حرف می‌زد و از من می‌خواست مقداری پول ایرانی به او نشان دهم تا با این پول‌ها آشنا شود. من هم از همه جا بی‌‌خبر پول‌هایی را که از بانک گرفته بودم به او دادم تا با چک‌پول‌ها آشنا شود، اما وقتی وی پول‌ها را پس داد و رفت، متوجه شدم 450 هزار تومان از چک‌پول‌ها را سرقت کرده است.»

بعد از اظهارات مرد مالباخته، ماموران که حدس می‌زدند سرقت از سوی یک کف‌زن حرفه‌ای صورت گرفته است، مشخصات ظاهری این مرد را به تمامی تیم‌های گشتی اعلام و جست‌وجوی کوچه به کوچه برای دستگیری مرد سارق را آغاز کردند.

چند دقیقه بعد تیم تحقیق در حوالی میدان صادقیه یعنی چند خیابان‌ آن‌طرف‌تر از محلی که سرقت در آنجا واقع شده بود، متوجه مردی شدند که مشخصات ظاهری‌اش شباهت زیادی به سارق داشت. این مرد جلوی فردی را گرفته بود و با حرف‌ زدن به زبان انگلیسی وانمود می‌کرد که یک توریست است و قصد آشنایی با پول‌های ایرانی را دارد.

ماموران با مشاهده این صحنه، سارق کف‌زن را دستگیر و در بازرسی بدنی او 450 هزار تومان چک‌پول را که وی ساعتی پیش سرقت کرده بود کشف کردند.  با انتقال کف‌زن حرفه‌ای به اداره آگاهی مشخص شد که وی یک سارق سابقه‌دار است و پیش از این با سفر به شهرهای مختلف کشور، سرقت‌های مختلفی را در این شهرها رقم زده است.

سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با مشخص شدن این موضوع، بازجویی از سارق 26ساله که بهداد نام دارد آغاز شد و او با اعتراف به 30 فقره کف‌زنی در ایران به ده‌ها فقره سرقت در کشورهای ترکیه، بلغارستان، روسیه، آذربایجان، رومانی، ژاپن، تایلند و مالزی اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه بهداد از مجرمان طایفه فیوج است که با حرف‌ زدن به زبان‌های ترکی استانبولی و انگلیسی، خود را توریست جا زده و تمامی سرقت‌ها را با روش کف‌زنی انجام داده است، افزود: گرچه متهم در جریان بازجویی‌ها مدعی شده که تمامی سرقت‌ها را به تنهایی انجام داده است، اما از آنجا که احتمال می‌رود وی در این سرقت‌ها همدست داشته باشد، تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

سرهنگ یگانه با اشاره به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 5 تهران مبنی بر چاپ بدون پوشش تصویر متهم در روزنامه‌ها از کسانی که هدف سرقت‌های این متهم قرار گرفته‌اند خواست برای شکایت به دادسرای ناحیه 5 یا پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی، خیابان زنجان شمالی مراجعه و یا با شماره تلفن 66085646 تماس بگیرند.