جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

گروه حوادث: هوا که تاریک می‌شد اعضای باند زورگیری در پوشش سرنشینان یک مسافرکش ظاهر می‌شدند

و با استفاده از خودروهای پراید، نقشه‌ شوم خود را عملی می‌کردند. تحقیقات پلیس برای دستگیری اعضای این باند با شکایت یک پزشک میانسال شروع شد. این مرد اوایل دی‌ماه پارسال با حضور در شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران به دادیار رضوانفر گفت: شب گذشته وقتی محل کارم در آزادراه آزادگان را ترک کردم، برای رفتن به خانه سوار پرایدی نقره‌ای رنگ شدم که 3 مسافر دیگر هم داشت.

من در قسمت عقب ماشین نشستم و راننده شروع به حرکت کرد. اما هنوز مسافتی زیادی نرفته بودیم که 2 مرد جوانی که کنار من نشسته بودند با چاقو و قمه مرا تهدید به مرگ کردند. آنها بعد از اینکه حسابی کتکم زدند 5میلیون تومان پول نقد، دسته چک و گوشی تلفن همراهم را سرقت کردند و بعد از آن در گوشه‌ای مرا پیاده کردند و به سرعت دور شدند.

با اظهارات این مرد، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری زورگیران خشن شروع شد. ماموران که در پرس و جو از پزشک میانسال به سرنخ‌های خوبی از سارقان و خودروی آنها دست پیدا کرده بودند، بررسی‌های خود را روی این سرنخ‌ها متمرکز کردند. از سوی دیگر اموال به سرقت رفته از شاکی نیز ردگیری شد تا اینکه مدتی بعد پلیس توانست اعضای باند را در شهرری ردگیری کند.

درحالی‌که بررسی‌ها برای شناسایی سارقان ادامه داشت، شکایت‌های دیگری نیز در اختیار پلیس قرار گرفت که از زورگیری‌های زنجیره‌ای از سوی سرنشینان یک پراید نقره‌ای حکایت داشت.

تمامی این زورگیری‌ها در تاریکی شب اتفاق افتاده بود و تحقیق از مالباختگانی که توانسته بودند چهره‌ سارقان را ببینند، حاکی از آن بود که همه سرقت‌ها از سوی یک باند صورت گرفته است.

درحالی‌که آمار شکایت‌ها در حال افزایش بود، ماموران موفق شدند مخفیگاه یکی از اعضای اصلی باند به نام مهدی را ردگیری کنند اما درست زمانی که به یک قدمی او رسیده بودند، این مرد ناگهان ناپدید شد.

پلیس ابتدا تصور می‌کرد که مهدی از شناسایی مخفیگاه خود با‌خبر شده و به همین دلیل ناپدید شده است اما در ادامه تحقیقات مشخص شد که این مرد چند روز قبل به اتهام سرقت خودروی پرشیا از سوی کارآگاهان پایگاه نهم دستگیر شده و هم‌اکنون در زندان
 به سر می‌برد. ماموران که خود را در برابر یک تبهکار همه کاره می‌دیدند با هماهنگی قضایی مهدی را از زندان به اداره آگاهی منتقل و بازجویی از وی را شروع کردند.

دزد پر‌رو

مرد جوان وقتی خود را در برابر اتهام زورگیری‌های سریالی دید، همه آنها را انکار کرد و مدعی شد تنها جرمی که مرتکب شده سرقت همان خودروی پرشیا بوده و همدستانش نیز بعد از دستگیری او متواری شده‌اند.

ماموران که مطمئن بودند مرد جوان یکی از اعضای اصلی باند زورگیری است برای به دست آوردن مدارک بیشتر راهی مخفیگاه او شدند. در بازرسی از این محل تعدادی چک پول که توسط زورگیران از پزشک میانسال سرقت شده بود، کشف شد اما با به دست آمدن این شواهد مهدی باز هم مدعی شد که در زورگیری‌ها نقشی نداشته است.

او این بار هم گفت: مدتی قبل مقداری از وسایل خانه‌ام را به فرد ناشناسی فروختم و در عوض این چک پول‌ها را از او گرفتم. باور کنید خبر نداشتم که این ‌چک‌ها سرقتی است. مرد جوان که یک تبهکار حرفه‌ای بود و به این راحتی‌ها دم به تله نمی‌داد در همه مراحل بازجویی، سرقت از پزشک میانسال و زورگیری‌های شبانه را انکار کرد.

این بار ماموران برای رو شدن دست وی تعدادی از مالباختگان را که طعمه باند زورگیری شده بودند به اداره آگاهی منتقل کردند. 10 نفر از آنها که چهره‌ سارقان را به خاطر داشتند، مهدی را به‌عنوان سارق پول‌هایشان شناسایی کردند و به این ترتیب مرد جوان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به زورگیری‌های شبانه اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مهدی و همدستانش دارای سوابق متعدد کیفری هستند و تا‌کنون چندین بار به اتهام سرقت و شرارت از سوی پلیس دستگیر و راهی زندان شده‌اند.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات به دست آمده از شاکیان، اعضای این باند به غیراز پراید نقره‌ای، از یک پراید مشکی نیز برای اجرای نقشه‌های شوم خود استفاده می‌کرده‌اند و این احتمال وجود دارد که از خودرو‌های دیگری نیز در سرقت‌ها استفاده کرده باشند.

سرهنگ اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران با اعلام  این خبر افزود: مالباختگانی که در چند ماه اخیر در آزادراه جنوب و جنوب شرق تهران با این شگرد از آنان زورگیری شده، می‌‌توانند برای شناسایی سارق دستگیر شده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 105747

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز