کریم اعظمی: جلسه روز شنبه امیر قلعه‌نویی با سپاهانی‌ها که در نهایت منجر به عقد قرارداد شد شاید در حد یک نمایش بود.

 چراکه او قبل از بازی استقلال و الجزیره با اصفهانی‌ها به توافق رسید و اعلام کرد که بعد از بازگشت از امارات قرارداد رسمی‌اش را ثبت خواهد کرد.

قلعه‌نویی اما طبق عادت همیشگی‌اش از پیشنهادهای خارجی حرف زد و عنوان کرد که چند تیم اماراتی او را می‌خواهند ولی قابل تصور بود که بعد از مانورهای رسانه‌ای به سپاهان برود.

حتی قلعه‌نویی ‌به نزدیکانش هم گفته بود که تیم بعدی من سپاهان است چون شخصیت قهرمانی دارد. سرانجام روز شنبه  قرارداد قلعه‌نویی در هیات فوتبال  استان اصفهان ثبت شد تا او بعد از مربیگری در  برق تهران، استقلال اهواز، استقلال تهران و مس کرمان پنجمین دوره مربیگری‌اش در رده باشگاهی را در سپاهان تجربه کند. قرار است تمرینات سپاهان از 18 خرداد ماه آغاز شود و با خواسته قلعه‌نویی این تیم اردویی 10 روزه را هم در کشور ترکیه برگزار خواهد کرد.

460 میلیون تومان برای یک فصل

اولین بار که سپاهانی‌ها با قلعه‌نویی در تهران جلسه گذاشتند، این مربی برای عقد قرارداد پیشنهاد 600 میلیونی داد که با مخالفت محمدرضا ساکت مواجه شد اما مدیرعامل سپاهان حدس می‌زد که قلعه‌نویی خواسته‌های مالی‌اش را تعدیل کند و در نهایت این اتفاق افتاد تا طرفین قرارداد 460 میلیون تومانی را امضا کنند. البته برای این مربی پاداش‌هایی هم در نظر گرفته شد و قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و جام حذفی به ترتیب 120،100 و 80 میلیون به قرارداد قلعه‌نویی اضافه خواهد کرد.

البته پورسینا رئیس هیات مدیره سپاهان مایل نیست در مورد مسائل مالی این قرارداد اظهارنظر شفافی داشته باشد. او در این مورد می‌گوید: «این درست نیست که مبلغ قرارداد را بگوییم ولی قلعه‌نویی خیلی خوب با ما کنار آمد و مطمئن باشید مبلغ قرارداد نجومی ‌نیست.» پورسینا به مدت قرارداد قلعه‌نویی هم اشاره می‌کند: «قرارداد ما به مدت سه سال تنظیم شد ولی سال دوم و سوم توافقی خواهد بود و طرفین می‌توانند مایل به ادامه همکاری نباشند. البته ما به موفقیت این مربی در سپاهان خوش ‌بین هستیم و امیدواریم که همکاری خوبی با هم داشته باشیم.»

بازیکن استقلالی نمی‌خواهم

آخرین اخبار حاکی از آن است که قلعه‌نویی در مورد فهرست مازاد سپاهان و همچنین جذب بازیکنان جدید، چند روز از سپاهانی‌ها فرصت خواسته و فقط اسم احمد آل‌نعمه مدافع فولاد خوزستان را آورده تا باشگاه مقدمات جذب او را فراهم کند. گویا قرار است این مربی تا آخر هفته فهرست مورد نظر خود را به باشگاه ارائه دهد، هرچند که ساکت در جلسه روز شنبه با قلعه‌نویی در مورد شایعات به وجود آمده در روزنامه‌ها مبنی بر حضور سه، چهار بازیکن استقلال در سپاهان حرف زد.

مدیرعامل باشگاه از قلعه‌نویی پرسید که آیا روی بازیکنان استقلال نظر دارد که امیر در جواب حرف‌های ساکت گفت: «اکثر بازیکنان استقلال یک سال دیگر با این تیم قرارداد دارند و من هم به این فکر نیستم که بازیکنان استقلال را بگیرم و به آنها شبیخون بزنم. البته این یک بحث دیگر است که بعضی از بازیکنان استقلال خودشان بخواهند از این تیم جدا شوند یا اینکه در فهرست مازاد باشگاه قرار بگیرند.» این حرف‌های قلعه‌نویی در پاسخ به سئوال ساکت بود ولی نزدیکان سرمربی جدید سپاهان می‌گویند که او در تلاش است تا سیاوش اکبرپور، حسین کاظمی ‌و جان واریو را به تیمش بیاورد، این در حالی است که سه بازیکن مورد نظر قلعه‌نویی یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارند.

 بصیرت و قنبری در کادر فنی

انتخاب دستیاران یکی از مواردی بود که چالش‌هایی را بین قلعه‌نویی و سپاهانی‌ها به وجود آورد و گویا قلعه‌نویی دیگر نمی‌تواند از مربیانی که در استقلال با آنها کار می‌کرد استفاده کند. مسئولان سپاهان بیشتر روی استفاده از مربیان اصفهانی نظر داشتند و قلعه‌نویی هم در نهایت با خواسته آنها کنار آمد، گویا قرار است او با مربیان فعلی سپاهان حرف بزند تا نظر نهایی‌اش را بدهد. البته قلعه‌نویی در تلاش است تا سپاهانی‌ها را برای آوردن دو یا سه مربی از تهران راضی کند و می‌گویند حمید بابازاده، محمود فکری و خداداد مربی بدنساز استقلال نفرات مورد نظر قلعه‌نویی هستند.

کریم قنبری بازیکن و مربی سابق سپاهان پس از جدایی لوکا بوناچیچ همراه با این مربی کروات به النصر امارات رفت و قرار بود امسال در فولاد کار کند ولی هیات‌مدیره سپاهان روی قنبری نظر مثبتی دارد و همین موضوع باعث شده که این مربی هم در آستانه بازگشت به تیم سابقش باشد. از طرفی احتمال دارد مجید بصیرت که چند سالی است
 به عنوان سرپرست در سپاهان کار می‌کند از فصل آینده به عنوان یکی از دستیاران قلعه‌نویی روی نیمکت بنشیند.

 نویدکیا در سپاهان می‌ماند

پس از مذاکره سپاهانی‌ها با امیر قلعه‌نویی حرف و حدیث‌های زیادی در مورد وضعیت محرم نویدکیا مطرح شد ولی طبق آخرین اخبار کاپیتان سپاهان فصل آینده هم در این تیم می‌ماند. شایعات مختلفی در این مورد مطرح شد که قلعه‌نویی تمایلی برای استفاده از نویدکیا ندارد ولی سرمربی سپاهان در جلسه‌ای که با محمدرضا ساکت داشت از مدیرعامل سپاهان خواست که قرارداد نویدکیا را برای فصل بعد تمدید کند. البته گفته می‌شود که قلعه‌نویی با توجه به مصدومیت‌های پی‌درپی نویدکیا، در این فکر است که یک هافبک خلاق و بازیساز را به اصفهان بیاورد و حتی به ساکت گفته بود که هافبکی مثل فابیو جان واریو را می‌خواهد. اگر سپاهان نتواند در این پست از لیگ برتر یک بازیکن بگیرد به احتمال فراوان به دنبال چند هافبک خارجی خواهد رفت.

قلعه‌نویی اما از سپاهانی‌ها خواسته که اسکلت اصلی تیم برای فصل آینده حفظ شود. او تاکید کرده که مسئولان باشگاه تحت هر شرایطی قرارداد چند بازیکن از جمله هادی عقیلی، ابوالهیل، عمادرضا و نویدکیا را تمدید کنند. دراین میان باشگاه سپاهان برای تمدید قرارداد چند بازیکن از جمله محسن بنگر، رسول خطیبی و محمود کریمی‌ تردید دارد و هنوز وضعیت این بازیکنان برای فصل آینده مشخص نشده است. بنگر پس از بازی با الاتفاق که در لیست 18 نفره قرار نگرفته بود، مصاحبه‌هایی را انجام داد و حتی علیه مسئولان سپاهان هم حرف زد. هرچند امیر قلعه‌نویی سرمربی جدید سپاهان علاقه خاصی به مدافعان بلندقامت دارد ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئولان سپاهان چندان تمایلی ندارند که بنگر در این تیم بماند.

رسول خطیبی هم بازی‌های ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت و محمود کریمی‌هم بعد از آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه چشم دیگر نمی‌تواند مثل گذشته فوتبال بازی کند. گفته می‌شود که چند بازیکن سپاهان از جمله عباس محمدی، حمیدعزیززاده، امیرهوشنگ سعادتی، حامد کیانی، هادی جعفری و ابراهیم لوینیان هم در لیست فروش قرار خواهند گرفت هرچند که هنوز باشگاه سپاهان و قلعه‌نویی اظهارنظری در این مورد نداشته‌اند.

ستاره های استقلال را نمی خواهیم

مدیرعامل سپاهان که یکی از حامیان قلعه‌نویی در هیات‌مدیره است در مورد حضور این مربی در تیم زردپوش اصفهانی می‌گوید: «قلعه‌نویی از آن دسته مربیانی است که روحیه قهرمان‌طلبی دارد و بدون‌شک سپاهان با او موفق می‌شود.» مدیرعامل باشگاه سپاهان بدون اشاره به مبلغ قرارداد قلعه نویی تاکید می‌کند: «هر چند که مدت زمان قرارداد بسته شده یک سال است اما طی توافقات انجام شده و در صورت لزوم این زمان به مدت سه سال قابل تمدید است.»

ساکت با تاکید بر اینکه هنوز دستیاران قلعه‌نویی مشخص نشده‌اند،  می‌گوید: «تاکید قلعه‌نویی بر استفاده از مربیان بومی ‌اصفهانی است و ما این حق را به او می‌دهیم که او یک یا دو دستیار را به اصفهان بیاورد.» وی صحبت‌های مطرح شده درباره حضور تعدادی از بازیکنان استقلال در سپاهان را تکذیب می‌کند: «به هیچ عنوان چنین صحبت‌هایی صحت ندارد و تمام این موارد گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است. بدون شک امیر قلعه‌نویی به فوتبال یک نگاه حرفه‌ای دارد و بحث حضور تعدادی از بازیکنان به همراه این مربی در اصفهان تنها شایعه است. در ضمن هنوز با بازیکنی وارد مذاکره نشده‌ایم و منتظریم تا قلعه‌نویی فهرست خود را در اختیار ما قرار داده و طبق آن عمل کنیم.»

 قلعه‌نویی: حالا یک سپاهانی‌ام

قلعه‌نویی که روز شنبه سپاهانی شد در جدیدترین اظهارنظرش می‌گوید: «از امروز تمام انرژی، توان و تجربه خود را برای موفقیت این تیم در رقابت‌های داخلی و خارجی به کار می‌بندم. سپاهان تیم بزرگی است که از پتانسیل بالایی برخوردار است و همیشه شخصیت قهرمانی و شایستگی کسب رتبه‌های بالای جدول را داشته است.»

قلعه‌نویی ادامه می‌دهد: «من از حالا یک سپاهانی هستم و همچون گذشته که ارادت خاصی به مردم خونگرم اصفهان داشتم، برای موفقیت این تیم تلاش می‌کنم.»  سرمربی جدید سپاهان تاکید می‌کند: «سپاهان در این چند سال با نتایج بسیار خوبی که در مسابقات داخلی به‌دست آورده، فوتبال ایران را از حالت دو قطبی خارج کرد. ضمن اینکه نتایج بسیار خوب این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، فوتبال قاره کهن را تحت الشعاع قرار داده است.»