گروه‌ ورزشی: هادی عقیلی نگران است که سپاهان با جذب چند بازیکن سرشناس لیگ برتر، در فصل جدید دچار حاشیه شود.

  • چرا در اردوی ترکیه غایب بودی؟

من در این مورد با آقای قلعه‌نویی هماهنگ کردم. به هرحال او خودش فوتبالیست بوده و به من گفت که احتیاج به استراحت دارم چون فشار مسابقات باشگاهی و ملی باعث شده بود به شدت احساس خستگی کنم.

  • در حال حاضر از لحاظ بدنی در چه شرایطی قرار‌داری؟

من نتوانستم استراحت کنم و هر روز به صورت انفرادی تمرین می‌کردم. هنوز هم این خستگی از بدنم خارج نشده است.

  • قلعه‌نویی به تو استراحت داد، پس چرا به صورت انفرادی تمرین کردی؟

ترسیدم که از لحاظ بدنی نسبت به دیگر بازیکنان عقب بیفتم و چاره‌ای نداشتم.

  • فکر نمی‌کنی این فشار باعث بروز مصدومیت‌های جدی شود؟

متاسفانه این اتفاق در سال گذشته برای من افتاد و 2 بار آسیب دیدم ولی کار دیگری نمی‌توان کرد و من نباید از لحاظ بدنی نسبت به دیگر بازیکنان عقب بمانم.

  • سپاهان 88 را چطور می‌بینی؟

فقط امیدوارم مثل چند سال قبل که به این تیم آمدم دچار حاشیه و بحران نشویم. آن فصل مثل امسال چند بازیکن سرشناس و ستاره لیگ برتر به سپاهان آمدند و بازیکنان اسمی در تیم ما زیاد بودند. الان هم بیش از 16 بازیکن داریم که مدعی فیکس بازی کردن هستند. به نظر من سپاهان فصل گذشته مشکل بازیکن نداشت و اصلی‌ترین مشکل ما تعویض پی‌درپی مربیان بود. اگر سپاهان مشکل بازیکن داشت مثل تیم‌های پیام و داماش به لیگ دسته اول سقوط می‌کردیم.

  • یعنی حضور این ستاره‌ها دردسرساز می‌شود؟

به هرحال مشکلاتی به وجود می‌آید هرچند که قلعه‌نویی مربی کاربلدی است. سالی که به سپاهان آمدم به دلیل حضور ستاره‌ها مشکلات زیادی داشتیم. نظر من این است که سپاهان نباید فقط به دنبال بازیکنان اسمی باشد. اگر نگاهی به تیم منچستریونایتد بیندازیم متوجه خواهیم شد که ترکیب این تیم در سال‌های اخیر خیلی کم دچار تغییر شده است. به عنوان مثال در خط دفاعی منچستر همه فردیناند، ویدیچ، اورا و نویل را می‌شناسند و کمتر کسی روی بازیکنان ذخیره این تیم در خط دفاع شناخت دارد و یا در خط حمله بازیکنانی مثل رونی یا رونالدو همیشه حضور ثابتی داشته‌اند.

الان هم در تیم ما شرایط طوری است که خیلی‌ها انتظار دارند در ترکیب ثابت قرار بگیرند و همین موضوع حاشیه‌هایی را به وجود می‌آورد. به نظر من باشگاه به جای این همه ستاره باید یک بازیکن در حد و اندازه‌های محرم نویدکیا را به سپاهان می‌آورد چون او در تیم ما یک فوتبالیست کلیدی محسوب می‌شود و هر وقت آسیب می‌بیند، با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم. من دوست ندارم حرف‌هایی بزنم که مشکل و یا حاشیه درست شود ولی معتقدم سپاهان به این همه ستاره نیازی نداشت.

  • قبول داری که سپاهان شانس زیادی برای قهرمانی دارد؟

حضور بازیکنان سرشناس دلیل محکمی برای قهرمان شدن نیست و همان‌طور که گفتم ما فصل گذشته هم مشکل بازیکن نداشتیم و خیلی راحت می‌توانستیم قهرمان شویم ولی تغییرات پی‌درپی در کادر فنی تمرکز بازیکنان را به هم زد. این را هم باید بگویم که باشگاه سپاهان تحت فشار قرار گرفت و 3 بار مربی عوض کرد.

  • منظورت از تحت فشار قرار گرفتن چیست، یعنی تغییرات مربی تصمیم باشگاه سپاهان نبود؟

من دوست ندارم در این مورد زیاد حرف بزنم ولی معتقدم این مسائل به تصمیم باشگاه برنمی‌گشت و همان‌طور که گفتم فشارهایی وجود داشت و همین باعث شد قهرمان نشویم. دو فصل قبل هم کمیته انضباطی سپاهان را محروم کرد و این موضوع تاثیر زیادی در قهرمان نشدن ما داشت.

  • فکر نمی‌کنی دیگر شانسی برای بازی کردن در جام‌جهانی نداشته باشی؟

من در جام جهانی بعدی 33 ساله می‌شوم و فکر نمی‌کنم این سن برای یک مدافع زیاد باشد. مدافعان سرشناس ایتالیا و فرانسه هم با سن بالا در تیم ملی کشورشان به‌طور ثابت بازی می‌کردند و من هم امیدوارم که در جام‌جهانی بازی کنم.

کد خبر 85377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز