سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۳
۰ نفر

کریم اعظمی: سپاهان پس از انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدیدش، اولین تیم لیگ‌برتری بود که تمرینات خود را برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر آغاز کرد.

سپاهانی‌ها در‌حال حاضر با 25 بازیکن که البته نیمی از آنها نفرات تیم امید هستند تمریناتش را دنبال می‌کند و قلعه‌نویی در انتظار اضافه شدن چند مهره دیگر به تیمش و همچنین تمدید قرارداد بعضی از بازیکنان فصل گذشته‌ است تا تمرینات سپاهان شکل جدی‌تری به خود بگیرد. 

قلعه‌نویی: برای قهرمانی آمده‌ام

سرمربی سپاهان از روند فعلی این تیم رضایت دارد و در گفت‌وگو با همشهری تیمش را یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی قلمداد می‌کند.

  • خیلی‌ها دوست دارند بدانند چرا پس از جدایی از استقلال، سپاهان را انتخاب کردید؟

به‌هر حال من برای تصمیمی‌ که گرفتم ایده‌های خاص خودم را داشتم و می‌خواستم در تیمی کار کنم که پتانسیل قهرمانی داشته باشد. اعتقاد شخصی‌ام این است که بعد از استقلال تهران، سپاهان تنها تیمی بود که می‌توانستم آن طور که می‌خواهم در آن کار کنم.
 به نظر من سپاهان از لحاظ مدیریتی و فنی یکی از بهترین باشگاه‌های ایران در چند سال اخیر بوده و خوشحالم که به این تیم آمده‌ام.

  • پیش‌بینی شما از عملکرد سپاهان در فصل جدید لیگ برتر چیست؟

من برای قهرمانی به این تیم آمدم و هیچ وقت با تردید حرف نمی‌زنم. به نظر من سپاهان در فصل آینده مدعی اول قهرمانی خواهد بود.

  • آیا به غیر از احمد آل‌نعمه، ابراهیم توره و مهدی کریمیان بازیکن جدیدی جذب کرده‌اید؟

خیر، ولی در پست‌های مختلف بازیکنان مورد نظرم را به مدیرعامل باشگاه معرفی کرده‌ام و آقای ساکت هم در‌حال مذاکره با آنهاست. البته این را هم باید بگویم که ما نمی توانیم بیشتر از چهار بازیکن را جذب کنیم.

  • مثل اینکه سید مهدی رحمتی و سیدجلال حسینی در آستانه پیوستن به سپاهان قرار دارند، این طور نیست؟

باشگاه مذاکراتی را با این دو بازیکن انجام داده و امیدوارم که با آنها به توافق برسیم.

  • وضعیت محرم نوید‌کیا و محمود کریمی، دو بازیکن قدیمی سپاهان که محبوبیت خاصی بین طرفداران این تیم دارند را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خوشبختانه هر دو بازیکن وضعیت خوبی دارند و می‌توانند به سپاهان کمک کنند. خصوصا محرم نوید‌کیا که یک فوتبالیست تاثیرگذار است و این فصل هم عصای دست سپاهان خواهد بود.

  • آیا همچنان تصمیم دارید که از استقلال بازیکن جذب کنید؟

خیر، من در مورد تیم دیگری حرف نمی‌زنم و فقط روی سپاهان تمرکز دارم. در ضمن قرار نیست بازیکنی از استقلال به جمع ما اضافه شود.

  • فصل گذشته تماشاگران سپاهان رفتار مناسبی با مربیان این تیم نداشتند. فکر نمی‌کنید در این مورد دچار مشکل شوید؟

من هیچ مشکلی با طرفداران سپاهان ندارم و معتقدم آنها فهیم هستند. اتفاقا ما به حمایت تماشاگران متعصب اصفهانی نیاز داریم تا سپاهان در هر سه جام موفق باشد.

  • شما با استقلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی نگرفتید. فکر می‌کنید امسال با سپاهان بتوانید ناکامی سال قبل را جبران کنید؟

هنوز هم معتقدم که استقلال در بازی‌های آسیایی دچار بدشانسی شد و ما باید به عنوان یکی از دو تیم صعود می‌کردیم ولی در نهایت این اتفاق نیفتاد. امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای موفقیت سپاهان در آسیا دارم و امیدوارم با کمک بازیکنان، مسئولان باشگاه، اعضای
کادر فنی و هواداران در لیگ قهرمانان هم موفق شویم.

احتمال جدایی حاج‌صفی

سپاهانی‌ها نگران جدایی احسان حاج‌صفی پدیده چند سال اخیر این تیم هستند که در‌حال حاضر به دلیل نرفتن به خدمت سربازی وضعیت مبهمی دارد. آخرین اخبار حاکی از آن است که مسئولان مقاومت سپاسی و ملوان انزلی برای به خدمت گرفتن حاج‌صفی که باید دوران سربازی را سپری کند، رقابت شدیدی دارند ولی شایعاتی در این مورد مطرح شده که باشگاه سپاهان قصد دارد تحت هر شرایطی که شده این بازیکن را برای فصل آینده هم حفظ کند. گفته می‌شود سپاهانی‌ها در‌حال تهیه مدارکی هستند تا حاج‌صفی را دانشجو کنند و همین موضوع باعث شود که این بازیکن در جمع زردپوشان بماند، این درحالی است که قلعه‌نویی هم تاکید کرده که حاج‌صفی را در اصفهان حفظ کنند.

درحال حاضر جدایی چند بازیکن از جمله جلال اکبری، ژاک الونگ، امیر هوشنگ‌ سعادتی، مهدی کیانی، بهادرانی و ابراهیم لوینیان از سپاهان قطعی شده و چند بازیکن دیگر هم
به احتمال فراوان توسط قلعه‌نویی کنار گذاشته خواهند شد. البته می‌گویند باشگاه سپاهان با بعضی از بازیکنان که فصل آینده هم با این تیم قرارداد دارند، برای دادن برگه تسویه‌حساب اختلاف دارد. سپاهانی‌ها می‌خواهند با جدایی بعضی‌ از آنها از لحاظ مالی سود کنند ولی بازیکنانی که در فهرست مازاد قرار گرفته‌اند خواهان فسخ قرارداد هستند تا حق و حقوق خود را به طور کامل دریافت کنند.

باشگاه سپاهان درحال حاضر به‌طور جدی مذاکره با سیدمهدی رحمتی و سیدجلال حسینی را دنبال می‌کند. این دو بازیکن قبل از سفر تیم ملی به کره جنوبی مذاکرات ابتدایی را با ساکت انجام دادند و حتی گفته می‌شود که طرفین به توافق‌های اولیه دست پیدا کرده‌اند. گفته می‌شود پس از بازگشت تیم ملی به ایران، رحمتی و حسینی با مدیرعامل سپاهان جلسه خواهند داشت تا وضعیت نهایی آنها مشخص شود.

اردوی سپاهان در ترکیه

سپاهان در ادامه تمرینات خود برای حضور در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، اردوی تدارکاتی در کشور ترکیه خواهد داشت. آخرین اخبار حاکی از ‌آن است که کاروان 45 نفره این تیم هفتم تیر ماه راهی کشور ترکیه خواهد شد تا اردویی تدارکاتی را در منطقه‌ای کوهستانی و در 60 کیلومتری آنکارا برگزار کند.

 سپاهانی‌ها در این اردوی 10 روزه به احتمال فراوان دو بازی تدارکاتی را با تیم‌های ترکیه‌ای برگزار خواهند کرد، درضمن عمادرضا، ابوالهیل، آرماندوسا و ابراهیم توره بازیکنان خارجی سپاهان در اردوی ترکیه به این تیم ملحق خواهند شد. این درحالی است که عمادرضا مهاجم عراقی سپاهان هنوز قراردادش را با این تیم تمدید نکرده است.

کد خبر 83598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز