گروه حوادث: مرد کلاهبردار برای فروش سکه‌های تقلبی خود شگرد عجیبی داشت.

این مرد با پوشیدن لباس‌های مندرس و حرف زدن با لهجه‌ای عجیب و غریب مدعی می‌شد که هنگام چوپانی در صحرا سکه‌هایی عتیقه پیدا کرده و قصد دارد آنها را به قیمت ارزانی بفروشد. راز کلاهبرداری این مرد زمانی فاش شد که تعدادی از مالباختگان به اداره آگاهی سمنان رفتند و از مردی که سکه‌های قلابی را به‌عنوان سکه‌های عتیقه به آنها فروخته بود، شکایت کردند.

اظهارات شاکیان نشان می‌داد که مردی با پوشیدن لباس‌های مندرس و حرف‌ زدن با لهجه‌ای عجیب و غریب به سراغ افراد مختلفی در شهر می‌رفته و مدعی می‌شده که یک چوپان یا بی‌خانمان است و به تازگی گنجی در بیابان پیدا کرده که ارزش زیادی دارد.  این مرد سپس با نشان داد چند سکه‌ واقعی به طعمه‌هایش می‌گفت که گنج او شامل هزاران سکه قدیمی است و وی قصد دارد آن را به قیمت پایینی بفروشد.

مالباختگان نیز با مشاهده ظاهر ساده این مرد و سکه‌های عتیقه، دچار وسوسه می‌شدند و با این تصور که با خرید سکه‌ها سود کلانی به جیب می‌زنند، با مرد چوپان وارد معامله می‌شدند.

اما بعد از پرداخت میلیون‌ها تومان به این مرد و دریافت سکه‌ها، تازه متوجه می‌شدند که فریب یک کلاهبردار حرفه‌ای را خورده و تمامی سکه‌ها تقلبی هستند.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد و ماموران با زیر نظر گرفتن محل‌هایی که وی در آنجا طعمه‌هایش را شناسایی کرده بود، موفق شدند وی را دستگیر کنند.

سرهنگ آقاخانی - رئیس پلیس آگاهی استان سمنان - با بیان این خبر گفت: مرد کلاهبردار بعد از انتقال به اداره آگاهی منکر هر جرمی شد اما وقتی مقابل شاکیانش قرار گرفت، لب به سخن گشود و به کلاهبرداری از آنها اعتراف کرد.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد این مرد تا‌کنون با این شگرد ده‌ها میلیون تومان از افراد مختلف کلاهبرداری کرده که تحقیقات برای شناسایی تمامی مالباختگان ادامه دارد.