تبهکار سابقه‌دار بعد از آنکه نقش یک مسافر خارجی را ماهرانه اجرا می‌کرد، باهمدستش سر طعمه‌هایشان را کلاه می‌گذاشتند

و با اسکناس‌های رده خارج روسی، میلیون‌ها تومان از آنها کلاهبرداری می‌کردند. عملیات شناسایی و دستگیری کلاهبردار اسکناس‌های سوخته روسی و همدستش از دوازدهم اردیبهشت ماه گذشته و هنگامی کلید خورد که مرد میانسالی به شعبه نهم دادسرای ناحیه 10 تهران( هاشمی) رفت و از نمایش کثیفی که 2مرد برای کلاهبرداری از وی اجرا کرده بودند، پرده برداشت.

این مرد در توضیح ماجرا به ماموران گفت: دیروز هنگامی که در حال بازگشت از اتوبان فتح بودم، سوار یک خودروی پراید مشکی رنگ شدم، کمی بعد از سوار شدن من یک جوان حدودا 30 ساله هم سوار خودرو شد.

مرد جوان پس از سوار شدن به‌خودرو، به زبان خارجی شروع به صحبت کرد و مقداری پول خارجی به ما نشان داد. در همین زمان مسافر دیگری که در صندلی جلو نشسته بود، در حالی که وانمود می‌کرد به زبان خارجی مسلط است، گفت که این مرد یک مسافر روسی است و می‌خواهد پول‌هایش را به پول ایرانی تبدیل کند.

او بعد از گرفتن مقداری از پول‌ها از مسافر خارجی گفت آنها ارزش زیادی دارند و به همین خاطر مبلغ زیادی پول از کیف خود درآورد و در قبال چند اسکناس خارجی که از مسافر روسی گرفته بود به او داد و این در حالی بود که او ادعا می‌کرد معامله بسیار پرسودی انجام داده است.

مسافر صندلی جلویی سپس رو به من کرد و گفت: اگر پول دارید این ارزها را از وی بخرید، هم سود خوبی می‌کنید و هم مشکل این مرد خارجی زودتر حل می‌شود، در این شرایط من که فریب چرب زبانی‌های این مرد را خورده بودم 5/2 میلیون تومان پولی را که همراه داشتم در قبال گرفتن 26 اسکناس به این مرد دادم اما پس از پیاده شدن از خودرو، به سرعت برای بررسی قیمت‌ اسکناس‌ها شروع به تحقیق کردم و آن هنگام بود که فهمیدم کلاه گشادی سرم رفته است و اسکناس‌هایی که مرد خارجی به من داده، همگی روبل‌های قدیمی شوروی سابق بوده‌اند که اکنون هیچ ارزش و اعتباری ندارند.

با گزارش این کلاهبرداری، قاضی بهرامی، بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 10 تهران، از کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ خواست مرد کلاهبردار و همدستش را شناسایی و دستگیر کنند.

شکار در آلبوم تبهکاران

در این مرحله از تحقیقات، کارآگاهان پایگاه پنجم، پس از آنکه آلبوم متهمان سابقه‌دار در زمینه شگرد پول‌های روسی را به شاکی نشان دادند، دریافتند که این مرد یک متهم سابقه‌دار به نام رحیم است که در سال 86 نیز به همین شیوه به همراه 2 همدست دیگر خود، سوار بر یک دستگاه خودروی پیکان سفید رنگ دست به کلاهبرداری می‌زده است اما پس از دستگیری و رد مال به شاکیان و تحمل زندان در اواخر سال 87 از زندان آزاد شده و احتمالا از همان زمان، کلاهبرداری با این شگرد را بار دیگر آغاز کرده است.

اینجا آخر خط است

با شناسایی کلاهبردار سابقه‌دار، دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و سرانجام چهارم تیرماه مخفیگاه رحیم در شهر قدس (قلعه حسن خان) شناسایی و وی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

کلاهبردار روباه صفت، در جریان بازجویی‌ها با اعتراف به 2فقره کلاهبرداری به این شیوه به ماموران گفت: پس از آزادی از زندان بار دیگر تصمیم گرفتم به این شیوه کلاهبرداری‌هایم را ادامه دهم بنابراین به همراه 2 نفر دیگر کارمان را آغاز کردیم.

فریب وسوسه سود بادآورده

در ادامه بازجویی‌ها، رحیم با اعتراف به کلاهبرداری 5/2 میلیون تومانی از شاکی ادامه داد: اظهارات وی درباره اینکه او در داخل ماشین این مبلغ را به ما داده است، واقعیت ندارد بلکه بعد از آنکه من و همدستم با اجرای نقشه‌مان او را برای به دست آوردن سود بادآورده وسوسه کردیم او ما را از اتوبان فتح در جنوب شرقی تهران به خانه‌‌اش در شمال تهران کشاند و در آنجا پول را به من داد و من هم در مقابل به او روبل‌های بی‌ارزش را دادم.

شناسایی  کلاهبردار روبلی

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی - رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اعلام خبر دستگیری کلاهبردار روبل‌های سوخته گفت: از آنجا که احتمال می‌رود متهم درباره ارتکاب 2 فقره کلاهبرداری دروغ گفته و کلاهبرداری‌های دیگری را نیز به این شیوه رقم زده باشد،

بازپرس دادسرای ناحیه 10 با صدور دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهم از مالباختگان احتمالی خواسته است تا درصورتی که توسط این متهم از آنان کلاهبرداری شده است برای شکایت و پیگیری پرونده‌ به شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه 10 تهران (هاشمی) یا پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های 51055462 و 51055463 تماس بگیرند.

کد خبر 84949

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز