گروه ورزشی: کلاوس تاپ‌مولر که گفته می‌شد گزینه اصلی مربیگری پرسپولیس محسوب می‌شود روز یکشنبه از ساعت 15 تا 17 به مدت 2 ساعت با اعضای کمیته فنی و مدیرعامل پرسپولیس به گفت‌وگو پرداخت.

 اعضای کمیته فنی و مدیرعامل پرسپولیس بعداز جلسه با تاپ مولر جلسه ای هم با دیگر گزینه مدنظرشان، لوکا پرزویچ برگزار کردند. عباس انصاری فرد روز گذشته اعلام کرد که تا چهارشنبه سرمربی این باشگاه را معرفی خواهد کرد. هرچند بین پیشنهاد این دو مربی اختلافی حدود 051 هزار دلار وجود دارد ولی با توجه به کارنامه درخشان تاپ مولر ، گرایش مدیران پرسپولیس به پرزویچ عجیب به نظر می رسد.

شانس مولر کمتر شد

کلاوس تاپ مولر در آخرین مذاکره خود با عباس انصاری‌فرد رقم نسبتا بالایی را برای مربیگری به مسئولان این تیم پیشنهاد داد. این موضوع به اضافه برخی مشکلات دیگر از جمله حضور دو دستیار آلمانی و سایر شرط و شروط موجب شد تا شانس انتخاب او به‌عنوان گزینه نهایی سرمربیگری به حداقل برسد. 

این درحالی است که برخی از مسئولان پرسپولیس اعتقاد داشتند تاپ مولر به لحاظ رزومه کاری، کارنامه پربارتر و حضور در تیم‌های مطرح می‌تواند بیش از پرزویچ برای پرسپولیس مفید باشد. خوردبین با تایید این موضوع می‌گوید: «من تصمیم‌گیرنده نیستم اما با قاطعیت می‌توانم بگویم تاپ مولر در مقایسه با پرزویچ گزینه مناسب‌تر و بهتری برای هدایت پرسپولیس است هرچند که تصمیم‌نهایی درخصوص تعیین سرمربی به‌نظر کمیته فنی و مدیرعامل باشگاه بستگی دارد. »

عباس انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در آخرین ساعات روز یکشنبه و پیش از خروج پرزویچ از کشور در هتل آزادی با این مربی کروات به گفت‌وگو پرداخت. یکی از مسئولان پرسپولیس با تایید این مطلب اظهار داشت: «تاپ مولر پیشنهاد بالایی را به ما ارائه داده اما با این وجود هنوز مذاکره با مربی آلمانی ادامه دارد ضمن آنکه پرزویچ نیز در شرایط فعلی و با مسائل به‌وجود آمده نسبت به تاپ مولر از شانس بیشتری برای قرار گرفتن روی نیمکت پرسپولیس برخوردار است.

این دو مربی بامداد دوشنبه تهران را به مقصد کشورهایشان ترک کردند اما این احتمال وجود دارد که مذاکرات بار دیگر با آنها از سر گرفته شود. در‌حال حاضر و به لحاظ قیمت پایین ارائه شده از سوی پرزویچ نسبت به تاپ مولر این احتمال وجود دارد که مربی کروات مدنظر باشگاه پرسپولیس ظرف روزهای آتی به عنوان سرمربی این تیم معرفی شود.

زادمهر: تاپ مولر گزینه بهتری است

درحالی که گفته می‌شود کلاوس تاپ مولر به خاطر ارائه قیمت بالاتر شانس کمتری برای انتخاب به‌عنوان سرمربی پرسپولیس دارد، محمد زادمهر یکی از اعضای کمیته فنی پرسپولیس در این خصوص می‌گوید:‌ «به نظرم هر دو گزینه مدنظر باشگاه پرسپولیس برای مربیگری از توانایی بالایی برخوردار هستند ولی برای اینکه موفق شوند باید امکانات لازم در اختیار آنها گذاشته شود.» زادمهر ادامه داد: «آنچه مهمتر از توانایی این مربیان است، تحمل باشگاه برای نتیجه‌گیری است.

باید آستانه تحمل باشگاه بالا باشد و با چند باخت نگران نشوند و درصدد تغییر سریع آنها برنیایند. هر یک از این مربیان خارجی در صورت انتخاب فرصت زیادی برای آماده‌سازی تیم ندارند و تنها 45 روز فرصت دارند تا تیم را تمرین دهند و بازیکنان و تیم‌های ایرانی را بشناسند. به همین دلیل باید به آنها فرصت داد.»

عضو کمیته فنی پرسپولیس تاکید کرد: «مربی خارجی وقتی مناسب است که به او زمان داده شود. کارنامه دو گزینه مدنظر مربیگری در پرسپولیس خوب بوده و باید دید با کدام یک توافق مالی صورت می‌گیرد.» زادمهر در پاسخ به این سئوال که از بین دو گزینه آلمانی و کروات کدامیک برای پرسپولیس مناسب‌تر است، اظهار داشت: «هر دو، مربیان با کلاس و صاحب سبکی هستند اما اگر اختلاف مالی زیاد  نباشد تاپ مولر می‌تواند مناسب‌تر باشد.»

پرداخت طلب وینگادا

روز گذشته از باشگاه پرسپولیس خبر رسید که بعداز دریافت بخش دیگری از کمک سازمان، طلب 250 هزار دلاری نلو وینگادا به حساب او واریز شده است. این مربی پرتغالی چندی قبل مسئولان پرسپولیس را تهدید کرده بود چنانچه در زمان توافق شده، طلب وی را پرداخت نکنند از باشگاه پرسپولیس رسما به فیفا شکایت خواهد کرد.

از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس در اولویت دوم پرداخت‌های خود در نظر دارد پول طلبکاران را بپردازد. در این زمینه این باشگاه قصد دارد در وهله اول طلب بازیکنانی را بپردازد که به واسطه شکایت شان به کمیته انضباطی این باشگاه را به چالش کشیده و مشکلاتی را  ایجاد کرده‌اند. در مرحله بعدی مدیران باشگاه پرسپولیس در هفته جاری با تمامی بازیکنان این تیم تسویه حساب خواهند کرد.