به گزارش همشهری آنلاین، هادی حقبین، درباره بهسازی روکش آسفالت معابر پایتخت نیز توضیح داد: با وجود عقبماندگیهای قابل توجه در تولید و اجرای آسفالت معابر پایتخت در سالهای گذشته، سیر صعودی اجرای آسفالت معابردر دوره ششم مدیریت شهری مشهود است؛ به گونهای که در سال ۱۴۰۲ از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن عبور کردیم و نشان از رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ و قریب به ۳ برابری نسبت به سال ۱۴۰۰ بود.
خودروی اسکنر آسفالت
حقبین درباره سازوکار تعیین اولویت اجرای آسفالت در تهران نیز گفت: به موازات بررسی گزارشهای مردمی ثبت شده در سامانه ۱۳۷ پلاس و ارزیابیهای نواحی و مناطق ۲۲گانه از کیفیت آسفالت معابر، بررسی ویژهای برروی روکش آسفالت معابر اصلی پایتخت از جمله بزرگراهها صورت میگیرد. بر همین اساس، از روزهای پایانی اسفندماه ۱۴۰۲، وضعیت روسازی معابر اصلی پایتخت به صورت مکانیزه در حال پایش است.
او با اشاره به فعالیت خودروی اسکنر سطح جاده (PMS) در ایام نوروز افزود: تاکنون وضعیت آسفالت بزرگراههایی نظیر شهید همت، زینالدین و چمران و نیز بزرگراههای آزادگان، مدرس و صیاد شیرازی به طول ۱۶۳۵ «کیلومتر_خط» مورد ارزیابی قرار گرفته و خروجی این ارزیابیها، با توجه به منابع در دسترس برای بهسازی روکش آسفالت بزرگراهها، ملاک تخصیص بهینه منابع خواهد بود.
حقبین ضمن ابراز امیدواری نسبت به پایان فرآیند اسکن معابر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ گفت: برای بررسی دقیق وضعیت آسفالت شریانهای اصلی پایتخت، هر یک از خطوط بزرگراهها به صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار میگیرند و به این ترتیب، بیش از ۳۶۵۰ کیلومتر_خط پیمایش نیاز بوده که گزارش آن به صورت روزانه تدوین و ارسال میشود.
معاون فنی وعمرانی پایتخت در پایان به سایر برنامههای این معاونت درخصوص تکمیل و بهرهبرداری پروژههای زیرساختی شهر همانند پارکینگهای طبقاتی واگذارشده و درحال اجرا، پروژه فاخرخانه شهر، مقاومسازی لرزهای پلهای سواره رو، تکمیل بخشی از شبکه اصلی جمع آوری آبهای سطحی و همچنین تکمیل مطالعات فنی وطرحهای عمرانی سطح شهر اشاره کرد.
بیشتر بخوانید: تولید آسفالت در تهران از مرز یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گذشت