به گزارش همشهری آنلاین، عباس شعبانی سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در شصتمین رویداد امید و افتخار و در آیین افتتاح کارخانه آسفالت غرب که امروز- ۱۰ تیرماه۱۴۰۲- برگزار شد، اظهار کرد: برای بهبود روکش معابر پایتخت بالغ بر ۱۰میلیون تُن کمبود آسفالت داریم.
او گفت: کارخانهای که امروز به بهرهبرداری میرسد، کمتر از یک اتوبوس تولید آلودگی میکند. هر ساله ۱۰ درصد از سطح معابر پایتخت معادل ۱۱ کیلومتر مربع به روکش مجدد آسفالت نیاز دارند.
سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار کرد: یکی از چهار تحول شهر تهران که شهردار تهران بر روی آن تاکید دارد، تحول در کالبد شهر بود که نگهداشت شهر و مهمترین آن بحث آسفالت است. دو وظیفه قانونی شهرداری تهران با افتتاح کارخانه آسفالت محقق میشود.
شعبانی ادامه داد: اگر عمر مفید آسفالت را نزدیک به ۱۰ سال در نظر بگیریم هر ساله ۱۰ درصد از سطح معابر پایتخت معادل ۱۱ کیلومتر مربع به روکش مجدد آسفالت نیاز دارند. با توجه به این حجم، برای مرمت معابر تهران سالانه به یک و نیم میلیون تن آسفالت نیاز خواهد داشت.
سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار کرد: میزان آسفالت پخش و اجرا شده در سطح معابر پایتخت سالانه بالاتر از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن نرفته است. همین میانگین سالانه - که البته به مدد کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران و خرید از بخش خصوصی محقق شده - نشان دهنده عقب ماندگی ۱۰ میلیون تنی در تولید آسفالت است؛ بنابراین با توجه به اهمیت پروژههای بهسازی معابر شهر تهران، مدیریت شهری بر آن شد تا کارخانه شماره یک آسفالت را در غرب تهران راهاندازی کند.
او با بیان اینکه ۱۱۰ میلیون کیلومتر وسعت معابر تهران است، تصریح کرد: هزینه نگهداری از این معابر بین ۳تا۴هزار میلیارد تومان است.
شعبانی با تاکید بر اینکه ۲۵۰۰ نفر به طور مستقیم در فرآیند آسفالت کاری، مشغول هستند، افزود: بیش از ۱۳۰۰دستگاه به طور شبانه روزی مشغول فعالیت و ۱۷۰اکیپ در حال حاضر به آسفالت کاری مشغول هستند. امروز با افتتاح کارخانه آسفالت در کنار با افتتاح کارخانه بعدی، یک میلیون تن از حجم عقب ماندگی کم میشود.
شعبانی با اشاره به ساخت کارخانه با مونتاژ و حمل سه هزار قطعه، یادآور شد: با توجه به اینکه این کارخانه از یک فیلتر ۹۲۰ متر مربعی و ۷۸۰ بگ فیلتر برخوردار است، میزان ذرات معلق خروجی از آن در پایین ترین سطح ممکن و کمتر از ۲۰ PPM و میزان آلایندگی صوتی هر یک از این واحدها نیز کمتر از ۶۰ دسیبل است و آلودگی آن حداکثر در اندازه یک اتوبوس است و این کارخانه از کارخانههای دوستدار محیطزیست است. این دو کارخانه - که یکی از آنها در آیندهی نزدیک افتتاح میشود- یادگاری مدیریت شهری فعلی به آیندگان خواهد بود.
نظر شما