یک متخصص طب سنتی، با بیان اینکه سکنجبین بهترین نوشیدنی برای رفع عطش تابستان معرفی می شود گفت: سکنجبین که ترکیبی از عرق نعنا، سرکه، آب و عسل است، بسیار مفید بوده و در رفع عطش بسیار موثر است.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمد عسکرفراشاه با بیان این‌که سکنجبین یک فرآورده طبی است که کاربرد بسیاری در طب دارد، اظهار کرد: سکنجبین که از سرکه وشکر یاسرکه و عسل تشکیل شده و بر حسب زمان، مکان، مزاج و سایر خواص بسیار متنوع است ودر خصوص انواع سکنجبین بایدگفت ۱۲۶۰ نوع سکنجبین تهیه میشود که بعضی از آنها برای حفظ صحت و برخی برای رفع بیماریها به کار میرود.

وی همچنین از دیگر خواص سکنجبین را رفع خشکی‌کام و دهان دانست و افزود: مصرف سکنجبین برای افرادی که در کام ودهانشان احساس خشکی می‌کنند یک داروی کمک رسان است و با ایجاد اعتدال سبب بر طرف شدن این خشکی می‌شود.

این متخصص طب ایرانی با بیان این‌که در برخی بیمارانی که رطوبت از ریه آنها به سختی و با سرفه شدید خارج می‌شود و خروج خلط از دستگاه تنفسی آنها به دشواری صورت می‌گیرد، گفت: مصرف سکنجبین سبب می شود تا خروج آن به سهولت انجام پذیرد و موجب راحتی بیماران شود.

دکتر عسکرفراشاهی تاکید کرد: هیچ گاه نباید سکنجبین را به استفاده از یخ خیلی سردکرد، چون این عمل مانع لطیف شدن و از بین رفتن مواد زاید بدن می شود.

وی با بیان این که سکنجبین معتدل مخلوط شده با آب یا گلاب درمانی موثر برای تب است، تصریح کرد: باید توجه داشت‌که تشنگی الزاما با نوشیدن آب برطرف نمی‌شود و مصرف کاهو سکنجبین، خاکشیر، روغن بادام شیرین، روغن بنفشه و جو نیز به تامین رطوبت بدن کمک می‌کند.

این متخصص یزدی در پایان با اشاره به این‌که سکنجبین خاصیت دارویی بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: سکنجنین بهترین نوشیدنی برای درمان کبد چرب و چربی خون است.

منبع: فارس