تحقیقات جدید در استرالیا نشان می‌دهد افرادی که بعد از بهبود کمردردشان، پیاده روی را شروع کردند، نسبت به افرادی که آن را انجام ندادند، برای طولانی مدت از دوره‌های مکرر کمر درد بدور ماندند.

به گزارش همشهری آنلاین، «مارک هنکاک»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه مک کواری در سیدنی استرالیا، گفت: «ما دقیقاً نمی‌دانیم که چرا پیاده روی برای پیشگیری از کمردرد بسیار مفید است، اما احتمالاً شامل ترکیبی از حرکات نوسانی ملایم، تقویت ساختارها و عضلات ستون فقرات، آرامش و کاهش استرس و آزادشدن هورمون احساس خوب موسوم به اندورفین است.»

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، بر اساس اطلاعات پیش‌زمینه نویسندگان مطالعه، بیش از ۸۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از کمردرد رنج می‌برند. در ۷ مورد از ۱۰ مورد، درد کاهش می‌یابد اما مجدد عود می‌کند.

برنامه‌های ورزشی ویژه، همراه با آموزش بیماران در مورد کمردرد، معمولاً بخشی از مراقبت‌های استاندارد با هدف جلوگیری از عود است.

هنکاک استدلال می‌کند: «پیاده‌روی یک ورزش کم‌هزینه، در دسترس و ساده است که تقریباً همه می‌توانند بدون توجه به موقعیت جغرافیایی، سن یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی در آن شرکت کنند.»

در کارآزمایی جدید، ۷۰۱ بزرگسال که اخیراً از یک دوره کمردرد بهبود یافته بودند، به طور تصادفی در یک برنامه پیاده روی فردی و شش جلسه آموزشی تحت هدایت فیزیوتراپیست در مدت شش ماه، یا در گروه کنترل که هیچ کدام را نداشتند، قرار گرفتند.

هنکاک گفت: «گروه مداخله در مقایسه با گروه کنترل، دردهای محدودکننده فعالیت کمتری داشت و دوره طولانی‌تری قبل از عود، با میانگین ۲۰۸ روز در مقایسه با ۱۱۲ روز قبل از عود داشت.»

دکتر «ناتاشا پوکووی»، یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه، گفت که فواید پیاده روی فراتر از از بین بردن درد است.

او گفت: «پیاده روی نه تنها کیفیت زندگی افراد را بهبود بخشید، بلکه نیاز آنها را هم به مراقبت‌های بهداشتی و هم مدت زمان مرخصی از کار تقریباً به نصف کاهش داد.»

برنامه پیاده روی نیز بدون عارضه و ارزان بود.

منبع: مهر