شربت زردآلو با عطر فوق‌العاده‌ای که دارد، یکی از خوش‌طعم‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی است که معمولاً به روش‌های متفاوتی آماده می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، شربت زردآلو با عطر فوق‌العاده‌ای که دارد، یکی از خوش‌طعم‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی است که معمولاً به روش‌های متفاوتی آماده می‌شود. به طور کلی طرز تهیه شربت زردآلو در خانه شباهت زیادی به شربت‌های خانگی دیگر دارد، اما شما می‌توانید این نوشیدنی را هم با میوه تازه و هم میوه خشک زردآلو تهیه کنید. در این مقاله می‌توانید با طرز تهیه شربت زردآلو خانگی خوشمزه و مجلسی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه شربت زرد آلو با زردآلو تازه

زردآلو تازه، رسیده و شیرین: ۲ کیلوگرم

آب: ۲ لیتر

شکر: ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار

لیموترش: نصف یک عدد

میخک: ۳ عدد

چوب دارچین: ۱ عدد

مدت زمان آماده‌سازی: ۲۰ دقیقه
مدت زمان پخت شربت زردآلو: ۱۵ دقیقه

طرز تهیه شربت زردآلو مجلسی برای تابستان

معمولاً در طرز تهیه انواع شربت خوشگل مجلسی بهتر است از میوه تازه استفاده شود. این کار موجب می‌شود تا شربت شما خوش طعم‌تر شود و خواص بیشتری داشته باشد. شربت زردآلو به دلیل عطر و طعم بی‌نظیری که دارد می‌تواند انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان‌ها در فصل تابستان باشد. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه شربت زردآلو خانگی خوشمزه و مجلسی با میوه تازه زردآلو آشنا شوید.

مرحله اول؛ پختن زردآلوها

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت زردآلو خانگی خوشمزه و مجلسی باید زردآلوها را بشویید. شاخ و برگ زردآلوها را جدا کنید. زردآلوها را با چاقو از وسط دو نیم کنید و هسته زردآلوها را جدا کنید. زردآلوها را خرد کنید و داخل قابلمه بریزید. سپس ۲ لیتر آب و یک لیوان شکر به آن اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید. در صورت جمع شدن کف روی قابلمه آن را با قاشق بردارید.

مرحله دوم؛ اضافه کردن سایر مواد به شربت زردآلو

بعد از این که زردآلوها برای ۲۰ دقیقه جوشیدند و کاملاً نرم شدند، می‌توانید باقی‌مانده شکر را همراه با میخک، دارچین و آب لیموترش (یا آبلیمو) به شربت اضافه کنید.

مرحله سوم؛ خاموش کردن شعله زیر شربت زردآلو

در این مرحله از طرز تهیه شربت زردآلو باید اجازه دهید شربت شما ۵ دقیقه دیگر بجوشد، سپس شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید شربت به طور کامل خنک شود.

مرحله چهارم؛ صاف کردن شربت زردآلو

بعد از خنک شدن شربت زردآلو باید تکه‌های زردآلو را از شربت با استفاده از یک صافی جدا کنید تا یک شربت غلیظ و زلال داشته باشید. بعد از این کار در صورتی که شربت به غلظت مناسب نرسیده، آن را برای چند دقیقه دیگر روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود.

مرحله پنجم؛ آماده کردن شربت زردآلو

بعد از این که شربت شما به اندازه کافی غلیظ شد، می‌توانید شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید شربت کاملاً خنک شود. سپس می‌توانید آن را داخل شیشه درب‌دار خشک و تمیز بریزید و در یخچال قرار دهید. برای درست کردن یک لیوان شربت زردآلو باید ۱ تا ۲ قاشق از این شربت را با آب ترکیب کنید، در لیوان یخ بریزید و شربت را میل کنید.

تست قوام شربت زردآلو

برای تست قوام شربت زردآلو می‌توانید مقداری شربت را داخل یک ظرف بریزید. سپس صبر کنید تا شربت به طول کامل سرد شود. اگر غلظت شربت همانند عسل بود، یعنی شربت به غلظت مناسب رسیده و می‌توانید شعله گاز را خاموش کنید.

برای خوش عطر شدن شربت زردآلو از چه چیزهایی استفاده کنیم؟

در طرز تهیه شربت زردآلو آسان و راحت می‌توانید برای عطر شربت از میخک، دارچین، گلاب و زعفران استفاده نمایید.

در طرز تهیه شربت زردآلو چطور از غلظت مناسب آن مطمئن شویم؟

برای تست قوام شربت زردآلو می‌توانید مقداری شربت را داخل یک ظرف بریزید. سپس صبر کنید تا شربت به طول کامل سرد شود. اگر غلظت شربت همانند عسل بود، یعنی شربت به غلظت مناسب رسیده و می‌توانید شعله گاز را خاموش کنید.

منبع: ایرنا