روش تهیه دوغ گازدار با نخود ساده است و می‌توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه دوغ گازدار با نخود را می‌خوانید.

به گزارش همشهری آنلاین، بلد بودن جزییات طرز تهیه دوغ گازدار برای کسانی که عاشق طعم دوغ‌های ترش و گازدار هستند، کار راه‌نداز است. برخی افراد برای گازدار شدن و ترش شدن دوغ به آن نخود اضافه می‌کنند و برخی دیگر این کار را با چند حبه قند انجام می‌دهند. در ادامه طرز تهیه دوغ گازدار با نخود آموزش داده شده است.

مواد لازم برای تهیه دوغ گازدار با نخود

ماست (ترش و ترجیحا محلی) : ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نخود: ۲ عدد

آب: به مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی دوغ گازدار با نخود: ۱۰ دقیقه

کالری یک لیوان دوغ گازدار: ۷۵ کالری

مراحل طرز تهیه دوغ گازدار با نخود

خوردن نخود در حالت عادی موجب نفخ و گاز معده می‌شود و جالب است بدانید که آزاد کردن گاز از نخود موجب گازدار شدن دوغ می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه دوغ گازدار با نخود آشنا شوید.

مرحله اول؛ هم‌ زدن ماست و رقیق کردن آن

در اولین مرحله از طرز تهیه دوغ گازدار به این روش باید ماست ترش را در یک ظرف بریزید و با کمک همزن دستی خوب ترکیب کنید تا کاملا رقیق و یکدست شود.

مرحله دوم؛ ریختن ماست و نمک در بطری

بعد از این که ماست را به‌ خوبی هم زدید و یکدست کردید، یک قیف روی بطری آب قرار دهید و ماست را همراه با مقداری نمک داخل بطری بریزید. برای درست کردن یک بطری دوغ گازدار باید یک‌ سوم حجم بطری را با ماست ترش پر کنید.

مرحله سوم؛ اضافه کردن آب به دوغ

بعد از این که ماست و نمک را ترکیب کردید، در این مرحله از طرز تهیه دوغ گازدار باید دو سوم دیگر حجم بطری را با آب سرد پر کنید و سپس بطری را کمی تکان دهید تا ماست و آب ترکیب شوند.

مرحله آخر؛ آماده کردن دوغ گازدار

در آخرین مرحله از درست کردن دوغ گازدار با نخود باید نخودها را داخل بطری بریزید. سپس دوغ را برای ۳ روز در فضای آشپزخانه قرار دهید. هر روز ۲ تا ۳ بار بطری دوغ را حسابی تکان دهید تا دوغ شما گازدار و خوشمزه شود. بعد از ۳ روز می‌توانید دوغ را در یخچال قرار دهید و مصرف کنید.

منبع: ایرنا