تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و اسلوونی امشب در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ به مصاف هم می‌روند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، کریستیانو رونالدو هنوز نتوانسته در ششمین یوروی پیاپی خود گلی بزند. او ۱۲بار برای گلزنی اقدام کرده اما تلاش ناموفق داشته است. رونالدو در هیچ‌یک از ۷بازی اخیر خود برای پرتغال در تورنمنت‌های بزرگ گل نزده و این طولانی‌ترین روند بدون گل این ستاره است. او از بعد از آخرین گلی که در جام‌جهانی ۲۰۲۲مقابل غنا به ثمر رساند، ۱۹شوت در رقابت‌های اخیر داشته که هیچ‌کدام به ثمر ننشسته است.

پرتغال بعد از پیروزی یک بر صفر در فینال یورو۲۰۱۶مقابل فرانسه میزبان، در ۳دوره از ۴دوره‌ای که در رقابت‌های یورو و جام‌جهانی حضور داشته، در مراحل حذفی بازنده بوده و تنها یکی را برده است.

این دومین رویارویی ۲تیم است. بازی قبلی را اسلوونی ۲بر صفر برد، در دیداری دوستانه در ‌ماه مارس امسال.

این نخستین حضور اسلوونی در مراحل حذفی یک تورنمنت بزرگ ملی است و بیست‌وششمین بازی پرتغال. شکست مقابل گرجستان به ۱۲پیروزی پیاپی پرتغال در بازی‌های رسمی پایان داد. از سال۲۰۰۸که آنها به آلمان و سوئیس باختند، تاکنون پیش نیامده ۲بازی پیاپی را ببازند.

اسلوونی در یورو۲۰۲۴به‌طور میانگین فقط ۳۲درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته. فقط ۲تیم از مرحله گروهی در یک دوره از مسابقات قهرمانی اروپا با میانگین پایین‌تر صعود کرده‌اند؛ ایسلند در یورو۲۰۱۶(۲۹درصد) و سوئد در یورو۲۰۲۰(۳۰درصد).

امشب در ۲بازی مرحله یک‌هشتم پایانی یورو۲۰۲۴ تیم‌های پرتغال، فرانسه و بلژیک بازی دارند. پرتغال اگر بتواند اسلوونی را شکست دهد، در دور بعدی به برنده فرانسه و بلژیک خواهد خورد. واقعا پیچیده و سخت است.

منبع: روزنامه همشهری