پس از یک روز عدم فعالیت انتخاباتی توسط مسعود پزشکیان، ستاد انتخاباتی این کاندیدای ریاست‌جمهوری طی نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه خواست خبرگزاری فارس و چند رسانه دیگر را به دلیل مداخله علیه این کاندیدا و تبلیغ به نفع کاندیدای رقیب تحت پیگیری قرار دهد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس در این نامه که دقایقی پیش از آغاز اولین مناظره دونفره کاندیداها منتشر شد، از مقامات قضایی خواسته شده طبق ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری با رسانه‌هایی که «حاکمیتی، دولتی و نظامی» معرفی شده برخورد شود.


در این نامه اذعان شده که «انتشار یا بازنشر هرگونه محتوا که موجب ترغیب و تشویق مردم به تحریم و یا کاهش مشارکت در انتخابات می‌شود» مصداق تخلف است و باید از این اقدامات خودداری شود.


خبرگزاری فارس، علیرغم انتشار این قبیل اتهامات و ادعاهای توهین‌آمیز از سوی ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان، همچون گذشته به پوشش بیطرفانه کاندیداهای ریاست‌جمهوری ادامه خواهد داد و این قبیل اقدامات را صرفا در حد یک عملیات تبلیغاتی فرض می‌کند که برای مظلوم‌نمایی در روزهای منتهی به انتخابات صورت گرفته است.
همچنین در صورت لزوم، فهرستی از اخبار منتشر شده برای کاندیداهای ریاست‌جمهوری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا افکار عمومی بتواند قضاوت دقیق‌تری در قبال میزان صداقت چنین ادعاهایی داشته باشند.