رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و ششمین جلسه این شورا گفت: منطقه ۱۹ متأسفانه شاهد کمبود سرانه های خدماتی، درمانی و بهداشتی است.

به گزارش همشهری آنلاین؛ سوده نجفی در دویست و چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بازدید از منطقه ۱۹ متأسفانه شاهد کمبود سرانه های خدماتی، درمانی و بهداشتی بودیم، اظهار کرد: این منطقه حتی یک بیمارستان هم ندارد. درحالی که در برنامه ریزی ها قرار است ۴۰ هزار واحد مسکونی در منطقه ساخته شود و آنچه اهمیت دارد تأمین سرانه های درمانی و بهداشتی است.

او افزود: مشکل بعدی فاضلاب ناحیه سه آن است که به دلیل روان بودن و عدم اتصال آن به فاضلاب شهری، کشت سبزیجات و سیفی جات و سلامت آن را به خطر انداخته است. شهرداری تصفیه خانه خلیج فارس را احداث کرده اما به دلیل مشکلات با شرکت آبفا، هنوز راه اندازی نشده است. همچنین ضروری است وزارت بهداشت در مورد سلامت محصولات توجه جدی داشته باشد.

نجفی با بیان اینکه ۲۵ هکتار زمین برای دپوی پسماند جهت تولید کمپوست در این منطقه واقع شده است، اظهار کرد: شیرابه و بوی نامطبوع پسماند دپو شده مشکل ساز شده است و متأسفانه این موضوع با وجود پیگیری ها حل نشده و سازمان پسماند باید آن را پیگیری کند.

او با اعلام اینکه حجم عظیمی از تخلفات ساختمانی در ناحیه سه صورت گرفته است، یادآور شد: عده ای این مسیر را هدایت می کنند و با مردم قرارداد می بندند و بدون تأییدیه آتش نشانی و پروانه، ساخت و ساز انجام می دهند و با توجه به ایجاد انشعابات گاز، آب و برق، این ساخت و ساز ادامه پیدا می کند که نباید اینگونه باشد.

نجفی با تأکید بر اینکه ضعف عملکرد شرکت شهربان و حریم بان برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز مشهود است، تصریح کرد: زمین های موجود زراعی است که به صورت ریزدانه تفکیک شده و به مردم داده شده که این ریزدانه ها به ریزدانه های کوچکتر و انبارها و منازل مسکونی تبدیل می شوند. اگر بتوانیم با جدیت ورود کنیم شاید بتوان این مشکل را در دوره ششم حل کرد.

منبع: خبرگزاری شهر