گزارش هواشناسی نشان می‌دهد که امروز چهارشنبه (۲۰ تیر) بخش‌هایی از سواحل دریای خزر در استان‌های گلستان و مازندران و مناطقی از شمال غرب کشور در ساعات عصرگاهی رگبار و رعد و برق به همراه وزش باد شدید موقتی را دارند.

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز چهارشنبه (۲۰ تیر) بخش‌هایی از سواحل دریای خزر در استان‌های گلستان و مازندران و مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات هرمزگان و کرمان، شمال و شرق فارس در ساعات عصرگاهی رگبار و رعد و برق به همراه وزش باد شدید موقتی را خواهند داشت که گاهی با خیزش گرد و خاک نیز همراه است. روزهای پنجشنبه (۲۱ تیر) و جمعه (۲۲ تیر) این شرایط جوی در بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های مازندران، گلستان، تهران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز بارش‌های رگباری همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.»
کبری رفیعی افزود: «بارش‌های گفته شده تا روز روز شنبه (۲۳ تیر) ادامه پیدا خواهد کرد. بارش‌ها روز شنبه در شمال شرق کشور، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی کاهش پیدا می‌کند و به شکل پراکنده خواهد بود.»
رفیعی ادامه داد: «از امروز تا پایان هفته در نیمه شرقی و مناطق مرکزی کشور، استان‌هایی که در دامنه البرز واقع شده‌اند وزش باد شدید سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.»
تا ۳ روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم است. آب‌های دریای خزر پنجشنبه (۲۱تیر) و جمعه (۲۲ تیر) مواج و متلاطم است.
نوسانات دمایی تهران بین ۳۹ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد است.