پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور برای امروز جمعه  (۲۲ تیرماه) رگبار پراکنده همراه با رعد وبرق در برخی نقاط کشور است.

گرمای هوا

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی واقع در استان مازندران، ارتفاعات شمالی استان‌های البرز و تهران، در برخی نقاط استان‌های گلستان و سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش بینی می شود. به مناطق ذکر شده باید ارتفاعات جنوب کرمان، ارتفاعات شمال هرمزگان و شرق فارس را نیز اضافه کرد.»
فریبا گودرزی افزود: «در برخی از نقاط در مناطق گفته شده ریزش تگرگ نیز دور از انتظار نیست. کاهش نسبی دما در سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز نیز پیش‌بینی می‌شود.»
گودرزی ادامه داد: «شنبه (۲۳ تیرماه) در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق شمال شرق کشور رگبار و رعد و برق انتظار می رود. یکشنبه (۲۴تیر) و دوشنبه (۲۵ تیر) در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.»
پدیده گرد و خاک در نیمه شرقی کشور به قوت خود باقیست. گودرزی در این باره گفت: «در پنج روز آینده در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال شرق شرق جنوب شرق مرکز و دامنه های جنوبی البرز همچنین در جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می شود.»
امروز جمعه (۲۲ تیر) شرق دریای عمان و دریای خزر مواج و متلاطم است.
پایتخت نیز با افزایش وزش باد در ساعات عصرگاهی روبه رو است. نوسانات دمایی نیزبین ۲۷ و ۳۹ درجه سانتی‌گراد است.
کارشناس سازمان هواشناسی همچنین درباره شهرهایی که دمای بالای ۵۰ درجه دارند، گفت: «دمای آب پخش در استان بوشهر ۵۳ درجه، برازجان و اهرم در استان بوشهر ۵۱ درجه، امیدیه و هندیجان در استان خوزستان ۵۰ درجه سانتی‌گراد است.»

بیشتر بخوانید:
کاهش دما در سواحل شمالی کشور

کد خبر 866373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 0
    زحمات و تلاش پرسنل زحمتکش راهنمایی و رانندگی را قدر دان هستیم !!!!!!!! تجهیزات لازم برای مبارزه با این حجم از گرما و جلوگیری از گرما زدگی در اختیار شان گذاشته شده است یا نه ؟؟؟؟؟؟