شاید باورنکردنی باشد اما از زمستان گذشته تا امروز حداقل یک تیم منتخب کامل از پرسپولیس جدا شده است.

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

دست‌کم تا زمان تنظیم این مطلب، پنجره تابستانی پرسپولیس شکل یک‌طرفه داشته و بیشتر از اینکه بازیکنان جدید بیایند، نفرات در حال ترک تیم هستند! شاید نقطه اوج این داستان که اغلب توجهات را به‌خودش معطوف کرد، جدایی همزمان بیرانوند، اسماعیلی‌فر و ترابی بود اما موضوع عجیب‌تر از اینهاست. در حقیقت در فاصله حدود ۶ماه، یعنی از پنجره زمستانی گذشته تا پنجره تابستانی فعلی، چیزی حدود ۲۰بازیکن از پرسپولیس جدا شده‌اند که در این مطلب از ۱۱نفر آنها یک ترکیب منتخب ساخته‌ایم؛ ترکیبی که به‌راحتی می‌تواند در لیگ برتر رده‌های بالایی جدول را به‌دست بیاورد!

علیرضا بیرانوند | بلافاصله بعد از پایان فصل، قراردادش با پرسپولیس را به‌طور یک‌طرفه فسخ کرد. البته سرخپوشان عقیده دارند این کار او غیرقانونی بوده و از بیرانوند شکایت کرده‌اند اما فضا علیه دروازه‌بان شماره یک تیم ملی آنقدرسنگین است که حتی درصورت محکومیت او هم بعید به‌نظر می‌رسد امکان بازگشت این سنگربان وجود داشته باشد.

علی نعمتی | پرسپولیس نسبت به تمدید قرارداد این مدافع میانی بی‌میل نبود اما گویا اختلاف رقم اساسی بین دو طرف وجود داشته و در نهایت او تصمیم به جدایی گرفته است. در پایان هفته گذشته نعمتی با انتشار پستی در اینستاگرام از هواداران خداحافظی کرد. مقصد او فولاد و حضور دوباره کنار گل‌محمدی است.

وحدت هنانوف | اصالتا دفاع راست است، اما در پست‌های دیگر هم می‌تواند بازی کند. ما در تیم منتخب، او را برای پست مدافع میانی در نظر گرفته‌ایم. مدافع تاجیکستانی که در جام ملت‌های آسیا هم عملکرد خوبی داشت، به این دلیل که به اندازه کافی به او بازی نمی‌رسید، تصمیم به جدایی گرفت.

دانیال اسماعیلی‌فر | بعد از پایان فصل گفته شد او، بیرانوند و مهدی ترابی با هم راهی تراکتور خواهند شد. اسماعیلی‌فر که با عجله یک پیش‌نویس قرارداد با تراکتوری‌ها امضا کرده بود، گویا برای بازگشت به پرسپولیس وسوسه شد اما دیگر زمان از دست رفته بود. این مدافع راست، اواخر هفته گذشته در تراکتور معرفی شد.

عبدالکریم حسن | گویا باید جدایی مدافع چپ قطری را قطعی بدانیم. حسن البته با پرسپولیس قرارداد دارد اما مایل به ادامه حضور در ایران نیست و پیشنهادهای باشگاه‌های قطری هم برای جذب او یک به یک از راه می‌رسد. احتمالا پرسپولیس در مواجهه با مطلوب‌ترین شرایط، اجازه جدایی حسن را صادر خواهد کرد.

سینا اسدبیگی | گفته می‌شود هافبک دفاعی نیمکت‌نشین پرسپولیس هم در آستانه جدایی قرار گرفته است. اسدبیگی اواخر فصل گذشته هر زمان به میدان آمد عملکرد موثری داشت، اما گویا از اینکه به اندازه کافی فرصت بازی در اختیارش قرار نمی‌گیرد کلافه شده.

میلاد سرلک | هافبک دفاعی فیکس پرسپولیس، در پنجره زمستانی فصل گذشته سرباز شد و این تیم را به قصد ملوان ترک کرد. او در انزلی کج‌دار و مریز به بازی گرفته شد و حالا زمزمه‌هایی مبنی بر پایان خدمت و بازگشتش به جمع قرمزها به گوش می‌رسد. صورت قانونی ماجرا هنوز روشن نشده است.

محمد عمری | شرایطش از هر نظر شبیه میلاد سرلک است، با این تفاوت که او هافبک هجومی است و در ترکیب منتخب ما هم برای آن پست درنظر گرفته شده. عمری معمولا یکی از تعویض‌های ثابت یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس به شمار می‌آمد.

مهدی ترابی | داستانی که در مورد دانیال اسماعیلی‌فر گفتیم برای او هم صدق می‌کند. یکی از بهترین و مؤثرترین بازیکنان سالیان اخیر پرسپولیس، در تابستان جاری این تیم را به مقصد تراکتور ترک کرد.

نبیل باهویی | مهاجم سوئدی بعد از پشت سر گذاشتن یک دوران ناموفق، زمستان گذشته از جمع سرخپوشان جدا شد. در مقطعی که پرسپولیس به‌شدت در خط حمله فقر داشت، باهویی نتوانست آنقدرها مؤثر ظاهر شد.

شهاب زاهدی | داستان او هم عجیب بود. فصل گذشته را پرانتقاد شروع کرد اما کم‌کم جا افتاد. در زمستان و در شرایطی که همه حواس‌ها معطوف به بازگشت آل‌کثیر بود، او به شکلی ناگهانی پرسپولیس را ترک کرد و البته از آن غیرمنتظره‌تر، توفانی بود که در ژاپن راه انداخت.

منبع: روزنامه همشهری