آخر هفته در بازار تابستانی فوتبال ایران انتقال‌های مهمی انجام شد اما انتقال‌های مهم‌تری هم پایه‌گذاری شده که اگر نهایی شوند بازار به اوج هیجان می‌رسد.

رامین رضاییان

همشهری آنلاین- نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال ایران همین‌طور نرم‌نرم داشت به کار خودش ادامه می‌داد که ناگهان از روزهای پایانی هفته گذشته یعنی در پنجشنبه و جمعه سرعت گرفت و فوتبالی‌ها شاهد چندین انتقال مهم شدند. شاید تثبیت ژوزه مورایس روی نیمکت سپاهان و اعلام رسمی حضور او در فصل آینده باعث اوج‌گیری انتقالات سپاهانی‌ها و به دنبال آن، تیم‌های دیگر شد. شاید هم وقتی سازمان لیگ تاریخ ۲۵مرداد را برای شروع لیگ اعلام کرد تیم‌ها به روند بستن تیم و آغاز تمرینات سرعت دادند که البته این دومی بعید به نظر می‌رسد چون مشخص است که مسئولان تیم‌ها این تاریخ را هنوز جدی نگرفته‌اند.

توفان سپاهان

مسئولان سپاهان تا این مقطع از فصل نقل‌وانتقالات ساکت نشسته بودند و شاید کسی نمی‌توانست حدس بزند پشت پرده چه فعل‌وانفعالاتی در حال رخ دادن است. تا اینکه ناگهان پرده‌ها برافتاد و از خریدها رونمایی شد. محمدامین حزباوی که السد قطر یکی دو روز قبل با او تسویه حساب کرده بود اولین خریدی بود که سپاهانی‌ها از آن رونمایی کردند. جذب حزباوی را سپاهانی‌ها با یک ویدیوی جالب که روی آمدن او از خارج و هویت ایرانی‌اش تاکید داشت اعلام کردند. همان نکاتی که گفته می‌شد دلیل جدایی حزباوی از السد بوده است. باشگاه اصفهانی سپس خرید محمدمهدی محبی را از مس رفسنجان رسمی کرد و جذب جواد آقایی‌پور هم تقریبا رسمی شد. اما بمب بزرگ سپاهان در جای دیگری منفجر شد. آنجا که صالح حردانی ناگهان از پای میز مذاکره با استقلال بلند شد و بعدا خبر رسید که تماس سپاهانی‌ها او را هوایی کرده است. این اتفاقات بیش از هر چیز همه را به یاد مسائل فصل گذشته و سقف قرارداد و... می‌اندازد. یعنی سپاهان باز هم قرار ملاقات‌ها و مذاکراتش را بالای سقف می‌گذارد؟ توافق صالح با سپاهان تا لحظه تنظیم این خبر هنوز رخ نداده است اما احتمال وقوع آن بالاست چون ظاهرا استقلالی‌ها فکر جانشین این بازیکن را هم کرده‌اند.

هرگز به استقلال می‌روم!

از جانشین حردانی در استقلال صحبت شد. جالب است که اگر این انتقال‌ها اتفاق بیفتد در واقع سپاهان و استقلال مدافعان راست خود را با یکدیگر معاوضه کرده‌اند و البته استقلال هم یک یاغی به یاغی‌های فوتبال ایران اضافه کرده است. خبر عجیب این است که رامین رضاییان در حال مذاکره با استقلالی‌ها است و او که روزی قرص و محکم گفته بود هرگز به استقلال نخواهد رفت در آستانه پیوستن به این تیم قرار دارد. برخی از کارشناسان نقل‌وانتقالات حدس می‌زنند رامین با این مذاکرات در حال تحریک کردن پرسپولیسی‌ها است تا به سراغش بیایند ولی برخی دیگر به یاد می‌آورند که او هنگام بازی در سپاهان اصلا روی خوشی از هواداران پرسپولیس ندید. استقلال که پیش‌تر اسلامی و زکی‌پور را جذب کرده بود با سامان فلاح هم به توافق رسید اما رفتن تارتار به سیرجان کمی کار را خراب کرد. در عوض قرارداد روزبه چشمی بالاخره تمدید شد. همچنین دو بازیکن بوسنیایی این تیم به سمت تهران حرکت کردند اما به موازات این اتفاق مسئولان استقلال اعلام کردند مشکل حسین حسینی حل شده است. اگر این‌طور باشد استقلال گلر اهل بوسنی را به تیم دیگری قرض خواهد داد. شاید به پرسپولیس که هنوز گلر ندارد!

پرسپولیس با پلاک تبریز

تراکتور اگر رازهایش فاش نشده بود و همه از مدت‌ها قبل نفهمیده بودند چه شبیخونی به پرسپولیس زده با اعلام رسمی این خریدها می‌توانست بزرگ‌ترین انفجار تمام این سال‌ها را رقم بزند. اما عکس‌های ترابی و دانیال به شال تراکتور وقتی منتشر شد که همه ار ماجرا خبر داشتند و خبر بیرانوند هم هنوز رسمی نشده است. تراکتور همچنین خرید علیرضا علیزاده از گل‌گهر را قطعی کرده بود که با مخالفت سیرجانی‌ها این خرید هم منتفی شد. ظاهرا در سیرجان بازیکنان زیادی به راحتی آزاد شده بودند اما با ورود مهدی تارتار رفتن آنها ممنوع شد. اهداف بعدی تراکتور قطعی کردن قرارداد بیرانوند و خرید یک مهاجم خارجی خواهند بود. در خط حمله، مهدی عبدی، ارسلان مطهری و عارف رستمی تبریز را ترک کردند و فقط رحمان جعفری باقی مانده است.

خوابی قهرمان؟ اتوبوس رفت!

عجیب‌ترین تیم نقل‌وانتقالات قهرمان فصل گذشته و برنده دوگانه ۲فصل قبل است. در مقابل نام پرسپولیس و جلوی ستون خریدهای این تیم هنوز هیچ نامی وجود ندارد. هیچ هیچ هیچ! ورودی‌های پرسپولیس پورعلی‌گنجی، سرلک، سلمانی و عبدی هستند که بازیکن‌های همین تیم بوده‌اند و مدتی به‌دلیل قرارداد قرضی یا مصدومیت از تیم دور بوده‌اند. سایر خریدها یعنی فرشاد احمدزاده، علیپور، لیموچی و... هنوز در مرحله مذاکره‌اند و هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است. در عوض لیست خروجی‌های تیم در حال انفجار است؛ بیرانوند، ترابی، دانیال، عبدالکریم، حنانوف و حتی علی نعمتی که نامه خداحافظی نوشت و در اهواز به یحیی گل‌محمدی ملحق شد. با وضعیت موجود، نگاه پرسپولیس در خیلی از پست‌ها به بازیکن خارجی است، مثل دفاع راست که باب مذاکره با یک مدافع مراکشی باز شده چون در بازار ایران هیچ بازیکن درجه‌اولی در این پست باقی نمانده است. پرسپولیس خواب‌ترین قهرمان تمام این سال‌ها است و شاید فقط با پول کلانی که از فروش عبدالکریم به قطری‌ها به دست می‌آورد بتواند ورق را برگرداند و بیدار شود.

کد خبر 866496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha