یک کارشناس ایمنی مواد غذایی توضیح داده که چرا نباید نان را در یخچال نگه دارید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزیاتو، به گفته سارا تیلور، نگه‌داشتن نان در یخچال می‌تواند باعث بیات شدن آن شود.

تیلور توضیح داد که هرگز نباید نان را در یخچال نگه داشت، زیرا قرار گرفتن نان در معرض سرمای یخچال باعث کریستالی شدن نشاسته آن می‌شود و در نتیجه، طعم و بافت نان عوض می شود.
بهترین راه برای نگهداری نان، منجمد کردن آن است. این کار نان را تازه نگه می‌دارد و از رشد کپک جلوگیری می‌کند.

افرادی که می‌خواهند نان را برای مدت طولانی‌تری تازه نگه دارند، می توانند نان برش‌خورده بخرند، زیرا کپک در نان‌های برش‌خورده نسبت به نان‌های تازه ‌پخته شده به کندی گسترش می‌یابد.

نان‌های معمولی فروشگاهی معمولاً تا یک هفته تازه می‌مانند، در حالی که نان‌های تازه‌ پخته شده زودتر بیات می‌شوند. این نکته‌ای است که باید هنگام خرید نان به آن توجه کرد.
با این حال، اگر می‌خواهید از مزایای نان تازه بهره‌مند شوید یا از پخت نان در خانه لذت می‌برید، نیازی به نگرانی نیست.

صرف‌نظر از اینکه نان را در ظرف نان یا بسته‌بندی اصلی آن نگهداری می کنید، باید همیشه نان را در مکانی خنک و خشک نگه دارید.

تیلور توصیه کرد که نان را در بسته‌بندی پلاستیکی در محیط‌های گرم نگه ندارید، زیرا ممکن است که نان در این شرایط «عرق» کند و باعث تشکیل رطوبت در داخل بسته‌بندی شود.
برای جلوگیری از این وضعیت، می توانید از کیسه‌های قابل تنفس استفاده کنید. اگر این امکان وجود ندارد، نگهداری نان در یک کمد خنک و خشک می‌تواند روند بیات شدن را کندتر کند.

آخرین نکته این است که نان را دور از آب و رطوبت نگه دارید. زیرا محیط‌های مرطوب و نمناک باعث می‌شوند که کپک سریع‌تر رشد کند. با نگه داشتن نان در محیطی خشک، می‌توانید این روند را کندتر کنید.

برچسب‌ها