پرسپولیس خاک دامنگیری دارد و خیلی اوقات بازیکنان سابق این تیم دوباره سرخپوش می‌شوند؛ در این تابستان نوبت احمدزاده و علیپور بود.

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

در شرایطی که عقب‌افتادگی پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی سر و صدای زیادی به پا کرده و باعث ناراحتی و گلایه هواداران شده بود، مدیران باشگاه سرانجام آستین بالا زدند و جذب چند بازیکن را نهایی کردند. در پست دفاع راست، جایی که دانیال اسماعیلی‌فر به تراکتور پیوست و رامین رضاییان هم استقلالی شد، قرمزها یک بازیکن مراکشی گرفتند؛ ایوب العملود ۳۰‌ساله که با قراردادی بلندمدت پرسپولیسی شده و ظاهرا هواداران هم زیاد از این خرید، بدشان نیامده است. ۲ خرید پیاپی بعدی اما، بازیکنان سابق خود پرسپولیس بودند که دوباره پیراهن این تیم را به تن کردند.

رکورد عجیب احمدزاده

در طول روزهای گذشته شایعات زیادی در مورد احتمال بازگشت فرشاد احمدزاده به پرسپولیس مطرح بود و این موضوع واکنش‌های متناقض و متفاوتی را بین هواداران برانگیخت. با وجود این به‌نظر می‌رسد بعد از رسمی‌شدن انتقال مهدی ترابی به تراکتور، پرسپولیسی‌ها به بازگشت احمدزاده راغب‌تر شدند. امضای قرارداد رسمی با احمدزاده، عکس‌العمل‌های نسبتا مثبتی به‌دنبال داشت، هرچند این بازیکن صاحب یک رکورد تاریخی و عجیب در پرسپولیس شد و برای چهارمین‌بار به جمع سرخپوشان بازگشت. این وینگر ریزنقش که در آستانه ورود به ۳۲‌سالگی قرار دارد، البته ستاره فوق‌العاده‌ای نیست، اما به هر حال در طول فصول اخیر یکی از بازیکنان ثابت سپاهان پرمهره بوده که همین مسئله می‌تواند نشان‌دهنده ارزش‌های او باشد.

اگر علیپور آماده باشد...

تردیدها در مورد اینکه علی علیپور می‌تواند خرید خوبی برای پرسپولیس باشد یا نه، بسیار کمتر از فرشاد احمدزاده بود. علیپور ۲۸‌ساله حتی در پرسپولیس پرستاره برانکو هم فیکس بود، ۲ دوره آقای گل لیگ برتر شد و صرفا به شوق بازی در اروپا از این تیم جدا شد. در نتیجه عجیب نبود که بعد از آشکار شدن تمایلش برای بازگشت به فوتبال ایران، با پیشنهادهای زیادی مواجه شود. او حتی مورد علاقه استقلال هم بود و بسیاری تصور می‌کردند بعد از رامین رضاییان، می‌تواند یاغی بعدی این تابستان گرم باشد. با این حال علیپور بازگشت به پرسپولیس را برگزید و از هواداران استقلال عذر خواست. شاید تنها نکته نگران‌کننده در مورد او این باشد که در پرتغال نیمکت‌نشینی‌های زیادی را تجربه کرده و یکی دو مصدومیت سنگین و طولانی را هم از سر گذرانده است. در حقیقت مسئله فقط بر سر میزان آمادگی علیپور است؛ آیتمی که اگر او در آن نمره قبولی بگیرد، قطعا به مهره‌ای بسیار مؤثر برای سرخ‌ها تبدیل خواهد شد.

سنت همیشگی پرسپولیس

درمجموع می‌توان گفت پرسپولیس به‌اصطلاح «خاک دامنگیر» دارد و بسیاری از ستاره‌های این تیم بعد از ترک باشگاه دوباره پیراهن سرخ را به تن می‌کنند. فهرست این نفرات آنقدر طولانی است که حتی مرور فهرست‌وارش هم در حوصله مخاطب نیست، اما از جلال حسینی و وحید امیری و سروش رفیعی تا همین علیپور و احمدزاده را شامل می‌شود. شاید به همین دلیل هم باشد که علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی بعد از انتقال به تراکتور به همین راحتی حرف از بازگشت می‌زنند، هرچند هر دو نفر قبلا یک‌بار به پرسپولیس برگشته‌اند!

منبع: روزنامه همشهری