تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جریان ارائه گزارش عملکرد ۳۳ ماهه اعلام کرد که ۲۳ پروژه پایتخت در آستانه بهره برداری قرار دارند.

همشهری- زینب زینال زاده: ارائه گزارش اقدامات ۳۳ماهه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهم‌ترین دستور جلسه روز گذشته (۳۱تیر) پارلمان شهری بود. هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر تهران و ارائه گزارش اعلام کرد که در مجموع ۱۷۷پروژه در معاونت تعریف شده بود که برخی به بهره‌برداری رسیده‌اند و بعضی هم در حال انجام هستند؛ همچنین ۲۳پروژه در آستانه بهره‌برداری قرار دارند. به‌گفته حق‌بین ۲۲کیلومتر توسعه محور بزرگراهی در دستورکار معاونت فنی و عمرانی است که ۷کیلومتر آن بهره‌برداری شده است .جزئیات دویست‌وپنجاهمین جلسه شورای شهر را در ادامه بخوانید.

نگاهی اجمالی به 11 پروژه‌های عمرانی مهم شهر

1-شاخ غربی بزرگراه یادگار امام: کارگاه عمران فعال است و به دلیل انسداد میدان جی کارها به‌سرعت پیگیری می‌شود.

2-خانه شهر: این پروژه سال ۱۳۹۶ آغاز شد و سال‌ها با رکود مواجه بود. در این دوره پیگیری شد و به‌زودی بخش فیزیکی طرح تکمیل خواهد شد.

3-سایت‌های مدیریت بحران: حدود 11 سوله بحران نیمه کار رها شده بودند که با پیگیری های صورت گرفته 6 پروژه افتتاح و 5 پروژه (سوله) در حال اجرا است.

4-خیالستان: این پروژه در عرصه ۶ هزار مترمربع پیش‌بینی‌شده است. فاز اول به مساحت 3 هزار و 500 -مترمربع اجرایی شده و فاز دوم هم تا پایان سال تکمیل می‌شود

5-پارکینگ مینابی: مقاوم‌سازی این پارکینگ در منطقه ۱۵ آماده انجام شده و به‌زودی افتتاح می‌شود

6-پارکینگ نیایش: طی چند ماه آینده سازه این پروژه تکمیل خواهد شد.

7-ایستگاه‌های شتاب‌نگار: این ایستگاه‌ها در ۲۸ نقطه صعب‌العبور حومه شهر پیش‌بینی و انجام شده است

8-پل‌های مکانیزه: در پل‌های مکانیزه نیاز به 65 یونیت بود که 51 یونیت ساخته و نصب شده و 14 یونیت دیگر هم تا پایان مرداد نصب می شود.

9-پروژه فرهنگی و اجتماعی: تا کنون 38 پروژه در این حوزه عملیاتی شده که می توان به پروژه ایوان ری اشاره کرد. این پروژه سالها رها شده بود و در این دوره مسائل ایمنی آن پیگیری شد.

10-توسعه محورهای بزرگراهی: 22 کیلومتر توسعه محور بزرگراهی در دستور کار معاونت فنی و عمران است که 7 کیلومتر آن بهره برداری شده است.

11-آزادراه شهید شوشتری: این پروژه در ۱۶ کیلومتر طراحی شده که فاز اول آن در 9.3 کیلومتر در حال انجام است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

منبع: روزنامه همشهری