شهردار تهران گفت: ما با شورا همچنان تعامل داریم. این وظیفه ماست و اگر تعامل نداشته باشیم نمی‌توانیم کار کنیم.

علیرضا زاکانی

به گزارش همهشری آنلاین، علیرضا زاکانی  در حاشیه بازدید نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های عمرانی پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: فاز اول پروژه شوشتری که ۹ و ۲ دهم کیلومتر است امسال افتتاح می شود. برای فاز دوم این پروژه مصوبات محیط زیستی دنبال شده که قریب به ۲ سال طول خواهد کشید، اما عملا شرق تهران را صاحب یک رینگ بزرگراهی خواهد کرد که کل ترافیک شرق پایتخت را ۵ و نیم درصد و ترافیک تهران را یک و نیم درصد کاهش می دهد. پروژه دومی که امروز مورد بررسی قرار گرفت دره فرحزاد بود که فاز اول آن به وسعت ۵۴ هکتار ماه آینده افتتاح خواهد شد.

بال غربی یادگار امام امسال افتتاح می‌شود

زاکانی افزود: دره فرحزاد پروژه ای است که در محل آن تا سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ معتاد متجاهر حضور داشت و به یک محیط نا ایمن شهری بدل شده بود، اما امروز دیگر خبری از معتاد نیست و این فضا در حال تبدیل به یک مجموعه تفرجگاهی در بهترین نقطه تهران است. پروژه سوم ادامه بال غربی بزرگراه یادگار امام بود که از میدان جی آغاز و تا میدان فتح ادامه دارد و انتهای آن به ابتدای بلوار بهار می رسد. این پروژه نیز در دست عملیات اجرایی قرار دارد. ادامه بال غربی یادگار امام که یک ابرپروژه است، امسال افتتاح خواهد شد.

شهردار تهران همچنین گفت: فاز دوم پروژه بروجردی -سال گذشته فاز اول آن به طول ۳ و هفت دهم کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفت- یک و دو دهم کیلومتر طول دارد. این فاز نیز در منطقه ۱۸ قرار دارد و تملکات آن انجام گرفته است و امسال به مرحله انجام خواهد رسید. باید به این توجه کرد که افتتاح ادامه بال غربی یادگار امام ده کیلومتر به طول بزرگراه یادگار امام اضافه خواهد کرد؛ درواقع معادل بزرگراه امام علی در شرق تهران؛ در غرب تهران نیز بزرگراه یادگار امام تا جاده ساوه کشیده خواهد شد. طبق گفته شهردار منطقه ۹ درباره این پروژه ۲۵۰۰ میلیارد تملک داشته ایم که ۱۵۰۰ میلیارد از آن مربوط به بخش خصوصی بوده است.

زاکانی در پایان پیرامون استعفای برخی از اعضای شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: درباره استعفا صحبتی نخواهم کرد. خودشان تشخیص می دهند من می توانم بگویم نه تنها کار مناسبی نیست بلکه بسیار نامناسب است. ما با شورا همچنان تعامل داریم این وظیفه ماست و اگر تعامل نداشته باشیم نمی توانیم کار کنیم.

کد خبر 868487
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha