تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹

فعالیت‌های نقل و انتقالاتی در فوتبال اروپا زیاد شده و جا به جایی‌های بسیاری در بین تیم‌ها اتفاق افتاده است.

احتمال خروج خولین آلوارس از منچسترسیتی افزایش یافت. او گفته می‌خواهد فصل آینده بیشتر بازی کند. پاری‌سن‌ژرمن به جذب این مهاجم آرژانتینی که در حال‌حاضر در المپیک به‌سر می‌برد، علاقه دارد.

استیو مک‌کلارن، دستیار ۶۳ساله اریک تن‌هاخ پس از جدایی از منچستریونایتد، ‌هدایت تیم ملی جامائیکا را تا جام‌جهانی۲۰۲۶ برعهده گرفت. او پیش از این در تیم‌های داربی‌کاونتی، نیوکاسل، توئنته، ناتینگام فارست، ولفسبورگ و تیم ملی انگلیس (۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸) سرمربی بود.

ناپولی ۷۰میلیون یورو + روملو لوکاکو را می‌خواهد تا انتقال ویکتور اوسیمن به چلسی انجام شود.

رم با ژیرونا بر سر انتقال آرتم دووبیک به توافق رسید و او با قراردادی ۵ساله به ارزش ۳۴میلیون یورو به جالوروسی می‌رود. توافق بین باشگاه اسپانیایی با اتلتیکومادرید انجام شده بود اما این مهاجم اوکراینی دوست نداشت به اتلتی برود. دووبیک فصل گذشته با پیراهن ژیرونا ۳۹بازی انجام داد و موفق به ثبت ۲۴گل و ۱۰پاس‌گل و کسب جایزه پیچیچی بهترین گلزن فصل لالیگا شد.

ماتیاس سوله، مهاجم جوان آرژانتینی یوونتوس هم با قراردادی ۵ساله به ارزش ۲۶+۴میلیون یورو با آاس رم قرارداد بست.

اتلتیکومادرید و چلسی به توافق کامل برای انتقال کانر گلگر با مبلغ ۳۵ تا ۴۰میلیون یورو نزدیک هستند. کانر گلگر قرارداد جدید چلسی را ۲بار و همچنین انتقال به استون ویلا را که یک رکورد باشگاهی برای ویلا بود، رد کرد تا به اسپانیا برود.

استراهینیا پاولوویچ، مدافع ۲۳ساله فصل گذشته سالزبورگ با قراردادی ۵ساله به ارزش ۱۸میلیون یورو به میلان پیوست. پاولوویچ صرب سابقه حضور در موناکو، بازل و سالزبورگ را دارد.

ژائو نئوس از بنفیکا در حال گذراندن مراحل پزشکی است و پس از آن قرارداد ۵ساله‌اش را با پاری‌سن‌ژرمن امضا می‌کند.

دین هویسن، مدافع ۱۹ساله یوونتوس با قراردادی ۶ساله به ارزش ۱۵میلیون یورو به‌علاوه ۳میلیون پاداش، راهی بورنموث شد.

فیلیپ یورگنسن، دروازه‌بان ۲۲ساله و دانمارکی ویارئال با قراردادی ۷ساله به ارزش ۲۴.۵میلیون یورو به چلسی پیوست و به دهمین دروازه‌بان گران‌قیمت تاریخ لیگ برتر تبدیل شد. گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال هم هنوز تحت قرارداد همین باشگاه است. کپا دوست دارد یک فصل دیگر به‌عنوان بازیکن قرضی در رئال‌مادرید بماند.

چلسی در ۶سال گذشته ۱۶۱میلیون پوند برای دروازه‌بانان خود خرج کرده است. با خرید دروازه‌بان دانمارکی، مالک آمریکایی چلسی رکورد زد. از زمان حضور تاد بولی در چلسی، هزینه‌های این باشگاه در فصل نقل‌وانتقالات از دو برابر باشگاه‌های دیگر هم بیشتر شده است. چلسی ۱/۲۱میلیارد یورو در نقل‌وانتقالات خرج کرده، پاری‌سن‌ژرمن ۶۲۱میلیون یورو و منچستریونایتد ۵۵۰میلیون یورو.

یان کوتو ۲۲ساله، مدافع راست و برزیلی منچسترسیتی که به‌صورت قرضی در خیرونا توپ می‌زد، با قراردادی بلندمدت به ارزش ۲۵میلیون یورو به دورتموند انتقال یافت. پدیده فصل پیش لالیگا، سومین بازیکن مهمی است که از این تیم جدا می‌شود.

مارتین بریتویت که زمانی مهاجم بارسلونا بود و هواداران فوتبال جوک‌های زیادی درباره توانایی‌های این بازیکن دانمارکی ساخته بودند، تا سال۲۰۲۶ به گرمیو برزیل رفت و به نخستین دانمارکی این باشگاه تبدیل شد. او در ۴۵بازی فصل گذشته در لیگ دسته دوم اسپانیا ۲۲گل و ۳پاس‌گل برای اسپانیول ثبت کرد.

نانی، وینگر پیشین تیم ملی پرتغال در ‌ ۳۷سالگی با قراردادی یک‌ساله به استرلا د آمادورا در لیگ برتر پرتغال پیوست. این ستاره پرتغالی سابقه بازی در منچستریونایتد، لاتسیو، اسپورتینگ، والنسیا و فنرباغچه را دارد.

برایان خیل، وینگر ۲۳‌ساله اسپانیایی، با قراردادی قرضی از تاتنهام راهی این تیم شد. همچنین خیل قرارداد خود را با باشگاه لندنی تمدید کرد و بند فسخ ۱۵‌میلیون یورویی در آن گنجانده شد. او از تابستان ۲۰۲۱ دو بار به تیم‌های والنسیا و سویا قرض داده شده بود.

خبر تلخ برای فوتبال؛ کریگ شکسپیر، سرمربی انگلیسی سابق لسترسیتی در ‌۶۰ سالگی در خانه‌اش درگذشت. او در واتفورد، وست برومویچ، لستر و استون ویلا به‌عنوان کمک مربی فعالیت داشت و ۷‌ماه نیز هدایت لستر را برعهده داشت.

منبع: روزنامه همشهری