در این پنجره نقل‌وانتقالاتی که باشگاه‌های اسپانیایی نتوانسته‌اند به اندازه یک باشگاه معمولی انگلیسی خرید کنند، فعلا اتلتیکو رکورددار هزینه‌کردن است.

نقل و انتقالات

به گزارش همشهری‌آنلاین، خولیان آلوارس با اینکه المپیک بدی را پشت‌سر گذاشت اما به‌زودی رکورد فروش باشگاه منچسترسیتی را خواهد زد. دیگو سیمئونه حاضر است برای این هموطن خود باشگاه اتلتیکومادرید را موظف به پرداخت ۷۵+۲۰میلیون یورو کند. گواردیولا که به ولخرجی مشهور است، ۲سال پیش این بازیکن را ۱۷میلیون یورو از ریورپلاته خریده بود. آلوارس در بیشتر بازی‌های المپیک نیمکت‌نشین بود ولی در ۲سال گذشته همه جام‌های ممکن حتی جام‌جهانی و کوپاآمریکا را با آرژانتین برد.

بخش‌هایی از مفاد قرارداد آلوارس با اتلتیکومادرید به این شرح است: قرارداد ۵ساله، تضمین فیکس‌بودن و پرداخت ۱۰۰درصد حق تصویر به بازیکن.

سیمئونه پیش از این آقای گل اوکراینی تیم خیرونا را می‌خواست ولی آرتم دووبیک ترجیح داد به آاس‌رم برود. سرمربی اتلتیکو که ممفیس و موراتا را در خط حمله از دست داده، پیش از این نفر دوم گلزنان فصل پیش لالیگا را هم جذب کرده بود. باشگاه غیر از الکساندر سورلوث، گلزن نروژی فصل پیش ویارئال، یک بازیکن دیگر به نام رابین لونورماند را هم از رئال‌سوسیداد خریده. لونورماند، مدافع ثابت تیم ملی اسپانیا بود که در یورو قهرمان شد. با آمدن این بازیکن، ساویچ، مدافع خشن تیم باشگاه را ترک کرد.

اتلتیکومادرید مایل بود ژائو فلیکس را به منچسترسیتی پیشنهاد بدهد تا بخشی از قرارداد انتقال خولیان آلوارس باشد اما من‌سیتی نپذیرفت. آلوارس که فصل گذشته در ۵۴بازی در تمام رقابت‌ها برای سیتی به میدان رفت، ۱۹گل زد و ۱۳پاس گل داد. منچسترسیتی برای جانشینی او تلاش می‌کند پدرو نتو را از ولوز بخرد. مهاجم ۲۴ساله پرتغالی مدت کوتاهی به‌صورت قرضی در لاتزیو حضور داشت.

در این پنجره نقل‌وانتقالاتی که باشگاه‌های اسپانیایی نتوانسته‌اند به اندازه یک باشگاه معمولی انگلیسی خرید کنند، فعلا اتلتیکو رکورددار هزینه‌کردن است. آنها با کانر گلگر، بازیکن چلسی هم بر سر انتقالی به ارزش ۴۰+۵ میلیون یورو به توافق رسیده‌اند. در عوض، سامی عمورالدین، بازیکن نیجریایی-اسپانیایی اتلتی در ازای مبلغ ۴۰میلیون یورو به چلسی می‌رود. او تابستان‌۲۰۲۳ در انتقالی به ارزش ۶میلیون یورو از گرانادا به اتلتیکومادرید پیوست و بلافاصله قرضی به آلاوس رفت. حاصل کار این بازیکن در آلاوس، ۸گل و یک‌ پاس‌گل در ۳۵بازی بود.

نیکو می‌ماند

دیگر خبر مهم نقل‌وانتقالاتی در فوتبال اسپانیا بازگشت نیکو ویلیامز به تمرینات اتلتیک‌بیلبائو بود. او پس از نخستین تمرین در صفحه‌ شخصی‌اش نوشت: «من برگشتم. مشتاقانه منتظر این فصل هستم. واموس (زنده‌باد) اتلتیک.» برداشت همه رسانه‌ها از این جمله این بود که او این فصل در اتلتیک می‌ماند و پیشنهادهای بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن را رد می‌کند. بارسا پس از این نشانه آشکار، از خرید نیکو ناامید شد و به جذب کیه‌زا به‌عنوان جایگزین نیکو علاقه نشان داد. یوونتوس ۱۵ تا ۲۰میلیون یورو برای این بازیکن مازاد می‌خواهد. دکو هم به‌عنوان مدیر ورزشی بارسلونا در لایپزیش حضور دارد تا انتقال دنی اولمو را به سرانجام برساند. او همان کسی است که پارسال در ترکیه نتوانست آردا گولر را به عقد قرارداد با باشگاه قانع کند و این بازیکن به رئال‌مادرید رفت. دکو در پروژه خرید نیکو ویلیامز هم شکست خورد. او در ساراگوسا با این بازیکن و مدیر برنامه‌هایش دیدار داشت.

نه به کانته

بارسلونا شانس جذب انگولو کانته فرانسوی، هافبک ۳۳ساله الاتحاد را رد کرد و هانسی فلیک تصمیم گرفت در این پست به بازیکنان جوان لاماسیا اعتماد کند. کانته از لیگ برتر انگلستان هم پیشنهادهایی دارد.

خرید دفاعی بایرن

با جدی‌ترشدن پروسه انتقال ماتیاس دلیخت هلندی به منچستریونایتد، حالا بایرن‌مونیخ به‌طور جدی برای خرید جاناتان طا، مدافع ملی‌پوش بایرلورکوزن اقدام می‌کند. ۲باشگاه آلمانی بر سر مبلغ ۵+۲۵ میلیون یورو به توافق رسیده‌اند. مصدومیت و غیبت لنی یورو باعث شده منچستریونایتد برای جذب مدافع وسط دیگری نیاز بیشتری حس کند.

کد خبر 872601
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha