اولین جام فصل به من‌سیتی رسید و گواردیولا به‌اندازه تاریخ باشگاه جام کسب کرد.

منچسترسیتی

به گزارش همشهری‌آنلاین، منچسترسیتی ۳سال پیاپی به‌عنوان قهرمان لیگ سوپرجام (کامیونیتی‌شیلد) را نبرده و به آرسنال، لستر و لیورپول باخته بود و این‌بار هم در دربی منچستر که در ومبلی لندن برگزار شد، مستحق جام نبود اما مقابل تیم ضعیف منچستریونایتد در ضربات پنالتی به پیروزی رسید و طلسم سوپرجام را شکست. گل منچستریونایتد دقیقه۸۲ توسط گارناچو و گل سیتیزن‌ها دقیقه ۸۹ توسط برناردو سیلوا به ثمر رسید. بازیکنان سیتی در این دیدار تنها یک ضربه به داخل چارچوب دروازه اونانا داشتند و همان ضربه سر سیلوا در دقیقه۸۹ تبدیل به گل مساوی شد. در عوض، رشفورد و ماونت ۲موقعیت صددرصد گل یونایتد را خراب کردند و گل زیبای برونو فرناندز هم آفساید اعلام شد.

یونایتدی‌ها بعد از اینکه مدال دومی را گرفتند، صحنه بالا بردن جام توسط سیتی را تماشا کردند تا برای جبران این باخت، انگیزه پیدا کنند. آنها پیش از این در فینال ‌جام‌حذفی فصل ۲۰۲۲-۲۳ این صحنه را دیده و در جام‌حذفی فصل بعد، شکست را با قهرمانی جبران کرده بودند.

پپ گواردیولا در دوران حضورش در منچسترسیتی به اندازه کل تاریخ این باشگاه جام گرفته؛ با گواردیولا ۱۸جام، بدون گواردیولا ۱۸جام.

سیتی با پپ موفق به کسب ۵عنوان قهرمانی لیگ برتر، ۴جام اتحادیه، ۳جام خیریه، ۲جام‌حذفی، یک لیگ قهرمانان اروپا، یک جام‌جهانی باشگاه‌ها و یک سوپرجام اروپا شده است؛ میانگین هر ۲۶بازی یک جام!

با این قهرمانی، سیتی به رکورد تاتنهام رسید. این هفتمین قهرمانی منچسترسیتی در جام خیریه یا سوپرجام انگلیس بود. یک‌سوم قهرمانی‌های منچستریونایتد(۲۱) در همین جام به‌دست آمده‌ است. آرسنال‌(۱۷)، لیورپول‌(۱۶) و اورتون‌(۹) جام‌های بیشتری از من‌سیتی و تاتنهام دارند.

این دهمین شکست منچستریونایتد در تاریخ سوپرجام انگلیس بود و آنها از فصل ۱۰-۲۰۰۹ به بعد برای نخستین‌بار جام خیریه را واگذار کردند. یونایتد در هر ۴دوره قبلی این جام را برده بود.

در ۱۳دوره اخیر کامیونیتی‌شیلد، تنها یک‌بار تیمی که این جام را برده، قهرمان لیگ برتر هم شده است؛ منچسترسیتی فصل ۱۹-۲۰۱۸ در یک فصل به این ۲جام دست یافته بود.

الخاندرو گارناچو با ۲۰سال و ۴۰روز سن، برای منچستر گل زد. او پس از سسک فابرگاس که سال ۲۰۰۵ با ۱۸سال و ۹۵روز سن برای آرسنال مقابل چلسی گل زده بود، جوان‌ترین گلزن این جام است.

گارناچو، جوان‌ترین بازیکنی است که بعد از جورج بست در سال‌۱۹۶۵(با ۱۹سال و ۸۴روز سن) در این جام برای منچستریونایتد گل زد.

گل تساوی برناردو سیلوا که نخستین ضربه منچسترسیتی به سمت دروازه حریف بود، در روز تولد ۳۰سالگی برناردو ثبت شد. پیش از این در جام خیریه سال‌۱۹۹۹، کانو در بازی با منچستریونایتد و در روز تولدش برای آرسنال گل زده بود.

برناردو سیلوا روی ۱۰گل (۴گل و ۶پاس‌گل) منچسترسیتی به منچستریونایتد در همه رقابت‌ها مشارکت داشته و من‌یونایتد محبوب‌ترین حریف این بازیکن در دوران حضورش در من‌سیتی محسوب می‌شود.

متئو کواچیچ برای نخستین‌بار در دوران حرفه‌ای خود در ومبلی جام گرفت. او پیش در این ورزشگاه جامی نگرفته بود. او با چلسی در جام اتحادیه۲۰۱۹، جام حذفی۲۰۲۰، جام اتحادیه۲۰۲۲، جام حذفی۲۰۲۲ و جام خیریه ۲۰۲۳(همگی با چلسی) بدون جام ماند و ‌با منچسترسیتی هم به جام‌حذفی‌۲۰۲۴ نرسید.

کد خبر 873670
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha