نشریه محلی «شهر ما» یکی از پیشگامان نشریات محلی در تهران بود. این نشریه که برای اهالی شهرک اکباتان به‌مثابه یک بولتن داخلی بود به موضوعات علمی، فرهنگی وهنری و انعکاس مشکلات مردم به مسئولان و هیئت‌مدیره شهرک می‌پرداخت. بعد از شهر ما، نشریه همشهری محله به پل ارتباطی مردم و مسئولان تبدیل شد.

همشهری آنلاین- عاطفه السادات حسین‌زاده : نشریه شهرما علاوه بر اطلاع‌رسانی و آشنا کردن مردم با اصول آپارتمان‌نشینی و مواردی از این دست، تعاملات و مشارکت ‌های اجتماعی اهالی شهرک را هم افزایش داد. «شهر ما» یکی از نخستین نشریات محدوده غرب تهران بود که مطالبش در برگیرنده همین محدوده جغرافیایی از شهر محسوب می‌شد.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

این نشریه با مدیریت احمد صفایی‌فر سال‌های زیادی منتشر شد. بعد از آن، تا سال ۱۳۸۲ به‌صورت جسته و گریخته در بعضی از محله‌ها و شهرک‌های تهران نشریاتی با همین مضمون منتشر شد، اما از بهمن ماه سال 1383 بود که «همشهری محله» در قالب ضمیمه ۱۶ صفحه‌ای روزنامه همشهری به تفکیک برای هر یک از مناطق بیست و دوگانه شهر تهران به صورت هفتگی منتشر شد.

رویکرد این نشریه انعکاس اخبار شهری و پیگیری عملکرد شهرداری در مناطق بیست و دوگانه تهران در کنار بازتاب نظرات و درخواست‌های شهری مردم از مسئولان بود. به گفته مهرشاد کاظمی، تهران‌پژوه، همشهری محله به‌صورت جدی با رویکرد منطقه‌ای و محلی شروع به کار کرد و به مرور زمان تبدیل به پل ارتباطی میان مردم و مسئولان شد و به نحوی مورد توجه قرار گرفت که در شهرری به‌صورت روزنامه با عنوان «همشهری ری» به‌صورت روزانه منتشر ‌شد.

در حال حاضر، همشهری محله در ۸ صفحه با موضوع تخصصی هویت محله‌ها و شهر تهران برای علاقه‌مندان منتشر می‌شود.