معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: دمای هوا در برخی شهرهای جنوبی استان در مرز ۵۰ درجه قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین،زهرا راستگو اظهار کرد: ایستگاه‌های هواشناسی در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا شهرهای جنوبی استان از جمله دیر و کنگان را در مرز ۵۰ درجه ثبت کرده‌اند.

وی دمای ۱۴ شهر استان بوشهر را بالای ۴۰ درجه اعلام و بیان کرد: گرم‌ترین دمای هوا در دیر و کنگان با ۴۹ درجه ثبت شده و پس از آن شبانکاره و آب‌پخش بالای ۴۷ درجه بوده است.

معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به میزان رطوبت و شرجی هوای استان بوشهر گفت: بیشترین رطوبت هوا در عسلویه ۷۹ و بوشهر ۷۴ درصد بوده و میزان شرجی در دیگر شهرهای ساحلی استان بوشهر زیر ۷۰ درصد ثبت شده است.

راستگو از مواج شدن خلیج‌فارس خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، با تداوم وزش باد شمال غربی تا یکشنبه سواحل استان بوشهر متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز دوشنبه تا پایان هفته با جنوبی شدن جریانات، شرجی و غبار محلی مورد انتظار است گفت: با افزایش سرعت وزش باد طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری سواحل استان متلاطم خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزایش ناپایداری در ارتفاعات جنوبی افزایش ابر و وقوع رگبار و رعد و برق را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اکنون جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت تا ۵۴ کیلومتر در ساعت در خلیج‌فارس پیش‌بینی شده است.

منبع: مهر