شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

صبح روز شنبه (۲۰ مرداد) میزان رطوبت در ماهشهر ۹۰، هندیجان ۸۸، شادگان و بهبهان ۸۶، آغاجاری ۸۴، رامهرمز ۸۲ و اهواز و امیدیه به ۸۱ درصد رسید. همچنین این میزان در شهرهای شوشتر ۷۸، ایستگاه کشاورزی اهواز و دزفول ۷۵، گتوند ۶۴ درصد ثبت شد.

هواشناسي

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل هواشناسی خوزستان با تایید این خبر به همشهری می گوید: «به دلیل جنوبی شدن جریانات آب و هوا، در حال حاضر وضعیت هوای اغلب مناطق استان خوزستان شرجی است. از شامگاه جمعه (۱۹ مرداد) جریانات آب و هوا جنوبی شدند و رطوبت در بخش شرقی و مرکز استان حاکم شد.»

محمد سبزه‌زاری ادامه می دهد: «از اواسط روز شنبه (۲۰ مرداد) جریانات غربی شدند و به همین دلیل، از رطوبت در مناطق غربی و مرکزی استان کاسته و میزان رطوبت در مناطق شرقی بیشتر شد.»

او توضیح می دهد: «روند آب و هوای شرجی روز یکشنبه (۲۱ مرداد) هم در خوزستان ادامه خواهد داشت. صبح این روز انتظار رطوبت بالا در مناطق مرکزی و شرقی خواهیم داشت. البته تا روز دوشنبه (۲۲ مرداد) وضعیت آب و هوای استان به همین شکل خواهد بود.»

مدیرکل هواشناسی خوزستان تاکید می کند: «از روز دوشنبه با برعکس شدن جریانات، پیش بینی کاهش رطوبت را داریم ولی باز هم دمای هوای بالای ۴۶، ۴۷ درجه را در برخی از نقاط استان خواهیم داشت.»

سبزه‌زاری عنوان می کند: «در شرایطی که رطوبت روند افزایشی دارد، به شکل ظاهری دمای هوا کاهشی می شود. واقعیت این است که دمای احساسی در شرایط شرجی خیلی بالاتر از زمانی است که رطوبت هوا به حداقل می رسد. یعنی ما احساس می کنیم که دمای هوا ۴۵ درجه سانتی گراد است، در حالی که دمای واقعی ۵۲ درجه سانتی گراد است.»

او درباره برخی از شهرهای گرم در استان خورستان می گوید: «در استان خوزستان شهرهای امیدیه، شوستر و شوش رکوردار دما هستند و البته هر یک به دلایلی خاص. برای مثال، امیدیه به طور کلی شرایط نامناسبی برای زندگی دارد به خصوص در فصل تابستان. در واقع امیدیه به لحاظ آب و هوایی جزو بدترین شهرهای ایران محسوب می شود.»

مدیرکل هواشناسی خوزستان اضافه می کند: «البته در فصل زمستان شرایط آب و هوایی در استان خوزستان مناسب است.»

کد خبر 873143
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha