تیم‌های پورتو و بشیکتاش به عنوان قهرمانان دراماتیک ۲سوپرجام اروپایی معرفی شدند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، ۲سوپرجام در اروپا برگزار شد و تیم‌های پورتو و بشیکتاش به نخستین جام‌های فصل دست یافتند. فصل پیش قرار بود سوپرجام ترکیه در عربستان برگزار شود اما بازیکنان به مناسبت جشن صدمین سالگرد بنیانگذاری جمهوری ترکیه تی‌شرت‌هایی با طرح آتاتورک پوشیدند و به همین دلیل عربستان از میزبانی این جام منصرف شد.

چیرو ایموبیله هنوز نیامده، ۲گل زد. بازیکن ایتالیایی سابق لاتزیو برای زدن نخستین گل رسمی‌اش با پیراهن تیم جدید به کمتر از یک دقیقه زمان نیاز داشت. ایموبیله ثانیه۲۱ سریع‌ترین گل تاریخ سوپرجام ترکیه را وارد دروازه حریف کرد. رکورد قبلی سریع‌ترین گل این جام با گل ثانیه۵۰ و توسط مائورو ایکاردی ثبت شده بود. ایموبیله به بشیکتاش کمک کرد تا در سوپرجام تیم گالاتاسرای پرطرفدار و مدعی را با نتیجه ۵ بر صفر خرد کند. گالا لیگ را با ۱۰۲امتیاز و ثبت یک رکورد تازه و قهرمانی به پایان رسانده بود اما در این دیدار حرفی برای گفتن نداشت. ایموبیله در نخستین بازی رسمی‌اش برای ژکو (فنرباغچه) و ایکاردی (گالاتاسرای) خط و نشان کشید. رقابت بر سر آقای گلی سوپرجام ترکیه بین این سه دیدنی خواهد بود. این دهمین قهرمانی بشیکتاش در سوپرجام بود و سنگین‌ترین شکست داخلی گالاتاسرای در ۲۰سال اخیر.

پورتو با بازگشتی درخشان مقابل اسپورتینگ درحالی‌که ۳ بر صفر از حریف عقب افتاده بود، با نتیجه ۴بر ۳فاتح سوپرجام پرتغال شد و قهرمان لیگ را شکست داد. پورتو در حالی برای بیست‌وچهارمین بار قهرمان سوپرجام پرتغال شد و جایگاهش را به‌عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ این رقابت‌ها تثبیت کرد که تا دقیقه۲۸بازی ۳بر صفر از حریف خود عقب بود. تیم‌های بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون هر کدام ۹قهرمانی در سوپرجام دارند. فصل جدید لیگ برتر پرتغال از ۱۹مرداد با بازی اسپورتینگ لیسبون و ریو آوه آغاز خواهد شد.

سوپرجام اسپانیا در نیم‌فصل با حضور ۴تیم رئال‌مادرید، بارسلونا، بیلبائو و مایورکا در عربستان برگزار می‌شود.

سوپرجام آلمان ۱۲روز دیگر با حضور بایرلورکوزن و اشتوتگارت انجام می‌شود.

سوپرجام انگلیس با نام کامیونیتی‌شیلد، شنبه آینده در ورزشگاه ومبلی لندن و بین دو غول شهر منچستر با عنوان قهرمانان لیگ و جام حذفی فصل گذشته، برگزار می‌شود.

چهارشنبه هفته آینده تیم‌های رئال‌مادرید به‌عنوان فاتح لیگ قهرمانان اروپا و آتالانتا که لیگ اروپا را برده بود، در ورزشگاه ملی ورشو در لهستان و در سوپرجام اروپا مقابل هم قرار می‌گیرند.

سی‌وچهارمین دوره از سوپرجام ایتالیا هم در نیم‌فصل با حضور ۴تیم اینترمیلان، آث‌میلان، یوونتوس و آتالانتا برگزار خواهد شد.

منبع: روزنامه همشهری