کله‌پاچه از آن غذاهایی است که یا آدم‌ها عاشقش هستند یا از آن تنفر دارند و معمولا حد وسطی ندارد. غذایی که در لیست عجیب‌ترین غذاهای دنیا جا گرفته و تعداد طرفدارانش بیشتر از کسانی است که دوستش ندارند.

به گزارش همشهری آنلاین، به‌تازگی هم سیگوالد هاوگه، سفیر نروژ بعد از گذراندن ۴سال هیجان‌انگیز در ایران، در آخرین روز مأموریتش تصمیم گرفته که این غذای ایرانی را امتحان کند. جالب اینجاست که او قبل از رفتن از کشورمان، برای نخستین بار کله‌پاچه را امتحان کرده و گفته: «من فکر می‌کردم خوردن کله‌پاچه برای نخستین بار به‌عنوان نقطه برجسته‌ای در آخرین روز کاری‌ام در ایران باشد، اما رفتن از این کشور کمی از این هیجان کم کرد. من ایران را با خاطرات بسیار خوب و با بهترین آرزوها برای مردمان شگفت‌انگیز این کشور ترک می‌کنم، خداحافظ.»

صفحه رسمی سفارت نروژ در ایران با انتشار عکس‌های کله‌پاچه خوردن هاوگه و صحبت‌های او و همچنین تصویر غذایی شبیه کله‌پاچه ایرانی، نوشته: «در نروژ ما غذایی شبیه کله‌پاچه داریم، سر گوسفند دودی شده که غذای سنتی قسمت غربی نروژ است. برای سرو این غذا نصف سر را در بشقاب سرو می‌کنند. آخرین عکس را ببینید و به ما بگویید به‌نظر شما کدام بهتر است؟»

بیشتر بخوانید: