سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به نشست این کمیسیون با گزینه پیشنهادی وزارت کشور گفت: آقای مؤمنی در این جلسه گفت که علت معرفی‌اش به‌عنوان وزیر پیشنهادی آشنایی وی با پزشکیان در دوران فعالیت در دانشگاه تبریز بود و هیچ‌کس وی را به پزشکیان معرفی نکرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین،ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح نشست صبح امروز، سه‌شنبه، این کمیسیون که با حضور گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کشور برگزار شد، گفت: آقای مؤمنی برنامه‌ها و دستورکارهای خود را در حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی تشریح و تأکید کرد که وزارت کشور یک وزارتخانه بین‌بخشی در قالب شوراهای مختلف و تقسیم‌کننده و هماهنگ‌کننده سایر دستگاه‌ها است تا سیاست‌های کشور را به پیش ببرند.

وی افزود: وزیر پیشنهادی کشور تصریح کرد که کابینه دولت آقای پزشکیان تنها کابینه‌ای است که از کابینه‌ دولت‌های گذشته استفاده داشته است و ملاک اصلی بنده در وزارت کشور نیز به همین صورت است و در انتصابات قطعاً گزینه‌ شایسته‌سالاری را در اولویت قرار خواهم داد و مشورت با نمایندگان را در دستور کار خود قرار می‌دهم و اصل بر این نیست که همه فرمانداران و استانداران تغییر کنند و کسانی که به‌خوبی کار می‌کنند در جایگاه خود باقی خواهند ماند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: برنامه بعدی آقای مؤمنی در بخش امنیت عمومی است و وی در این حوزه تأکید داشت که برای برقراری امنیت عمومی از گزینه‌های سلبی و ایجابی متناسب با شرایط استفاده خواهد کرد. محور بعدی برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور سیاست همسایگی است و ایشان تأکید داشت که باید تعاملات مرزی با همسایگان در موضوع مختلف برقرار باشد.

رضایی ادامه داد: همچنین محور دیگر برنامه‌های آقای مؤمنی درباره اتباع خارجی حاضر در کشور بود که تأکید داشتند که در گام اول ابتدا باید در ورود اتباع خارجی به کشور محدودیت ایجاد شود و سپس ساماندهی در حوزه اتباع داخل کشور صورت گیرد.

وی درباره نحوه معرفی اسکندر مؤمنی به‌عنوان وزیر پیشنهادی کشور بیان کرد: آقای مؤمنی در این رابطه تأکید داشت که؛ "هیچ‌کس بنده را به آقای پزشکیان معرفی نکرد بلکه آشنایی بنده با آقای پزشکیان به زمان گذشته و در دانشگاه تبریز بازمی‌گردد، ازاین‌رو آقای پزشکیان بنده را برای سمت وزارت کشور در نظر گرفت".

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: آقای مؤمنی در رابطه با انتخاب استانداران و فرمانداران تصریح داشت که؛ "رئیس‌جمهور معیارها و شاخص‌هایی را به بنده اعلام کردند و تأکید داشتند که اگر فردی چنین شاخصه‌هایی را داشت به‌عنوان گزینه استانداری یا فرمانداری معرفی شود و افراد فعلی نیز اگر دارای مشخصه مذکور بودند در جایگاه خود ابقاء شوند".

منبع: تسنیم