مجلس جلسات سختی با برخی وزرای پیشنهادی کابینه دارد. نمایندگان در کمیسیون‌ها به طرح بحث‌های سختی با وزرای پیشنهادی پرداختند.

اسکندر مومنی

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جلسه روز دوشنبه خود با اسکندر مومنی گزینه پیشنهادی وزارت کشور دولت پزشکیان به بررسی برنامه‌های او پرداختند. نمایندگان این کمیسیون در این جلسه مطالبات خودشان را در گفت‌وگو با وی مطرح کردند.

در این جلسه از وزیر پیشنهادی کشور خواسته شد شاخص‌های تصدی وزارت کشور را تنظیم کند تا نمایندگان بتوانند بر اساس آنها صلاحیت وی را به رای اعتماد بگذارند. همچنین از اسکندر مومنی خواسته شد تا استانداران خودش را بر مبنای سبد رای انتخاباتی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در انتخابات اخیر منصوب نکند و کارآمدی را معیار قرار دهد.

در بخش‌هایی از این جلسه غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خطاب به مومنی گفت: این همه هجمه سیاسی نسبت به کابینه پیشنهادی آقای دکتر بدون تعارف مربوط به شماست. می‌گویند تابلوی سیاسی انتخاب پزشکیان وزیر کشورش است، چرا؟ چون احزاب و جریان‌های سیاسی توقعاتی دارند. شما در قبال همه مسائل اجتماعی، امنیتی و مرزی و هزاران مسئله اعتباری و پول پشت میز می‌نشینید و کسی را استاندار مملکت می‌گذارید که ماموریت‌های شما را انجام دهند. در این شرایط می‌خواهید به حرف من و این و آن گوش دهید و در نهایت خودتان گیج می‌شوید و ممکن است مملکت به هم ریخته شود. پس مجبورید یک سری شاخص‌های مهم اجرایی را - که تجربه شما بالاتر از همه ماست - تعیین کنید تا همه ما توقعات‌مان را در قالب آن شاخص‌ها به شما بگوییم.

تاجگردون با اشاره به صحبت‌های بقیه نمایندگان یادآور شد: آقای دکتر عزیز اگر این شاخص‌ها نباشد از ۸ تا ۱۱ صبح که رادیو را روشن کنید تذکرات ما را می‌شنوید، ظهر به بولتن‌ها و اینترنت نگاه می‌کنید و تذکرات جناح‌های سیاسی را می‌شنوید؛ اصلا به هم می‌ریزیم.

او افزود: چرا این عرائض را می‌گویم؟ برخی استان‌ها به آقای پزشکیان رای اکثریت ندادند و برخی استان‌ها رای اکثریت دادند. شما که نمی‌توانید میز استانداران را میز سهامی کنید که چون ۱۴ استان به آقای جلیلی رای دادند، من استاندار (طرفدار جلیلی) برایش می‌گذارم و بقیه استان‌ها را استاندار (طرفدار) پزشکیان می‌گذارم.

نماینده مردم تبریز با اشاره به تذکرات سایر نمایندگان در این جلسه به مومنی متذکر شد: باید شاخص‌های دیگری غیر از این شاخص باشند. شاخص‌هایی باشد احساس رضایت برای خود استان در آنها باشد، حالا می‌خواهد نگاه توسعه‌ای باشد یا هر شاخص دیگری، ولی ما باید بدانیم آن چیزی که می‌خواهد اتفاق بیفتد و مطلوب نمایندگان مجلس است رقم بخورد. شما دنبال روکم‌کنی و تعارض با نمایندگان نیستید و هیچ وقت نبوده‌اید و اهل اینکه حال ملت را هم بگیرید نیستید، بلکه می‌خواهید مملکت را بهتر اداره کنید.

کد خبر 874155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 0
    اصلاحات ،،،، یعنی ، فقط حزب بازی و جنجال و فتنه ، و به فراموشی سپردن ، امور کشور