رئیس‌جمهور با اشاره به فرایند چینش وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در قالب شورای راهبری، تلاش برای تشکیل کابینه فراجناحی و تمرکز بر ملاک‌های اصلی توانمندی، تخصص و سوابق مرتبط افراد را از ویژگی‌ها فهرست کابینه پیشنهادی به مجلس دانست.

دولت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور عصر روز یکشنبه در دیدارهای جداگانه با مجمع نمایندگان استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان، برگزاری نشست‌های کاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی قبل از تشکیل رسمی کابینه را گواه اراده دولت چهاردهم در همکاری و هم‌افزایی قوای مجریه و مقننه برای رفع مشکلات و آبادانی کشور دانست.

رئیس‌جمهور با اشاره به فرایند چینش وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در قالب شورای راهبری، تلاش برای تشکیل کابینه فراجناحی و تمرکز بر ملاک‌های اصلی توانمندی، تخصص و سوابق مرتبط افراد را از ویژگی‌ها فهرست کابینه پیشنهادی به مجلس دانست و از همه نمایندگان مجلس و نخبگان کشور خواست دولت را در ادامه مسیر انتصاب مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی بر اساس ویژگی‌های بیان شده و همچنین تعهد آنها به اجرای اسناد و سیاست‌های کلان کشور یاری کنند.

پزشکیان در واکنش به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان نیز با بیان اینکه دولت چهاردهم با وسواس و دقت منابع کشور را با لحاظ اولویت‌ها و محرومیت‌ها در راستای اجرای عدالت و حق، توزیع خواهد کرد، افزود: توجه به استان‌ها و مناطق محروم کشور از اصول اساسی این دولت است.

وی، وفاق ملی و کنارگذاشتن اختلافات را رمز پیشبرد امور و موفقیت کشور دانست و تأکید کرد: در دولت چهاردهم محور عمل، قوانین و اسناد و سیاست‌های کلان کشور است؛ در صورت وجود اشکال در این اسناد و سیاست‌ها هم برای اصلاح آن اقدام خواهد شد.

در این جلسات نمایندگان استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان نیز به تشریح مهم‌ترین مسائل و مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود پرداختند.

رفع مشکلات مرتبط با کم‌آبی، ارتقای زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی باتوجه‌به وسعت این سه استان و پراکندگی جمعیت به‌خصوص در سیستان و بلوچستان و کرمان، رفع مشکلات تأمین سوخت و ضرورت بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های کشاورزی، معدنی، صنعتی، گردشگری و انسانی از مهم‌ترین مطالبات و مطالب مطرح شده از سوی نمایندگان در این جلسات بود.

کد خبر 873701
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • تابلو IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    الکی الکی وشانسی کاره ای شدن هم دردسره